خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان‌های کشور:

رکن فرایند اصلاح مجرمان در بستر حرفه آموزی و اشتغال شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۹۸۰

رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: مهمترین رسالت و ماموریت سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت است و اشتغال بهترین روش برای این رسالت است. رکن فرایند اصلاح مجرمان در بستر حرفه آموزی و اشتغال شکل می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از خبرنگار ایلنا، «غلامعلی محمدی» رییس سازمان زندانهای کشور در آیین افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قزل حصار که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام مصدق معاون اول رییس قوه قضاییه برگزار شد، گفت: مهمترین رسالت و ماموریت سازمان زندانها اصلاح و تربیت است و اشتغال بهترین روش برای این رسالت است. رکن فرایند اصلاح مجرمان در بستر حرفه آموزی و اشتغال شکل می‌گیرد. 

وی ادامه داد: توسعه اشتغال یک حرکت تحول آفرین در زندان‌ها است و بخش قابل توجهی از برنامه‌های سازمان را به خود اختصاص داده است. همچنین اقدامات متنوع فرهنگی در زندانها انجام می‌شود. 

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قزل حصار گفت: افتتاح این کارخانه در زندان قزل حصار برای ما موضوعیت دارد، چراکه مجرمان مواد مخدر در این پرجمعیت‌ترین زندان نگه داری می‌شوند و اشتغال شیوه مناسبی برای برخورد با این پدیده اجتماعی یعنی اعتیاد است. 

وی ادامه داد: این سوله سالیان متمادی متروک بود و با همت ادارات کل زندان‌های البرز و تهران این اتفاق افتاده است، رویکرد جدید سازمان زندانها اشتغال بر محور توسعه صنعتی است. این کار باعث اشتغال بیشتر درآمد بیشتر و استفاده نیروی کار بیشتر است. ما دست همه فعالان اقتصادی صنعتی و کارآفرینان را برای ورود به این عرصه به گرمی می‌فشاریم. 

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد راهبرد خوابگاه کارگاه هستیم و تحقق خوابگاه کارگاه در زندان‌های مرکزی هر استان شکل بگیرد. این کار بهره وری و کار بیشتر را به دنبال خواهد شد. همچنین زمینه کمک بیشتر از محل درآمد زندانیان به خانواده بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز