خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

ایجاد نظامات قانونی در خصوص انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۳۵۸

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به دو رویکرد اساسی در معاونت ابتدایی اشاره کرد و گفت: یک رویکرد ناظر به حل مسائل جاری و تدبیر امور است و در رویکرد دوم ناظر به برنامه تحولی آموزش ابتدایی است که مبتنی سند تحول بنیادین پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی در دومین نشست سالانه معاونان و کارشناسان مسئولان، کارشناسان پیش دبستانی، کارشناسان تکنولوژی و آموزش دبستانی مناطق نوزده‌گانه آموزش و پرورش ابتدایی شهر تهران که با حضور تهرانی معاون توانمندسازی سازمان ملی تعلیم وتربیت کشور، معصومیان معاون آموزش ابتدایی شهر تهران و قربانی مهر مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۹ به میزبانی این منطقه تشکیل شد، ضمن تبریک ایام ماه شعبان و ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) به اهمیت جایگاه نظام آموزش ابتدایی به عنوان اساسی‌ترین رکن در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی ما ارتقای جایگاه آموزش ابتدایی در نظام تعلیم و تربیت است. 

طریفی حسینی با اشاره به اینکه برخی از موضوعاتی همچون سواد خواندن و زبان آموزی و تفکر یا انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل در ادوار مختلف در معاونت آموزش ابتدایی دنبال شده‌اند، بر لزوم ورود بخش‌های محتوایی این موضوعات به برنامه درسی در قالب بسته‌های تربیت و یادگیری و تبدیل و همچنین ایجاد نظامات قانونی و حقوقی لازم برای پیگیری کارآمد برخی از موضوعات دیگر همچون انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل تاکید کرد. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به دو رویکرد اساسی در معاونت ابتدایی اشاره کرد و گفت: یک رویکرد ناظر به حل مسائل جاری و تدبیر امور است و در رویکرد دوم ناظر به برنامه تحولی آموزش ابتدایی است که مبتنی سند تحول بنیادین پیگیری می‌شود و در این میان اصالت با رویکرد دوم است. حل مسایل و چالش‌های جاری حوزه آموزش ابتدایی نیز با توجه به اثرگذاری آن‌ها بر برنامه‌های کیفیت بخشی و تحولی معاونت تدبیر خواهد شد. 

وی در ادامه به اجرای نظام دوری دوره سه‌ساله اول دبستان اشاره کرد و گفت: در راهکارهای سند تحول بنیادین به اختصار به نظام دوری به عنوان یک راهکار اساسی برای رشد و هدایت دانش آموزان در مسیر تعالی زندگی در سه سال اول آموزش یاد شده است که با توانمندسازی معلمان می‌توان به استعداد پروری، زبان آموزی، تفکر و رشد شناختی دانش‌آموزان در خلال سه سال دوره اول ابتدایی پرداخت. 

طریفی حسینی افزود: مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت در فرایند رشد و توسعه همه جانبه کشور و کانون تربیتی محله است. به این ترتیب مدرسه و محله باید کنشگری فعال و متقابل نسبت به هم داشته باشند و این موضوع در دوره ابتدایی با حضور موثر اولیاء در مدارس نمود بیشتری پیدا کرده است. 

وی با تاکید بر شناسایی استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان در مدرسه خاطر نشان کرد: در شناسایی استعدادها باید از رویکردهای مسابقه‌ای و جشنواره‌ای عبور کرد و برنامه‌های جامع و همگانی برای شناخت و پرورش استعدادها و ظرفیت‌های تمام دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور را در نظر گرفت. 

طریفی حسینی با تاکید بر پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان برای ارتقای نسلی باهوش، فکور و مبادی آداب و متخلق به اخلاق اسلامی خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های اساسی در آموزش ابتدایی بسط عدالت تربیتی و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی است که توجه به تحقق تربیت تمام ساحتی برای تمام دانش آموزان و توجه به تفاوت‌های فردی و استعدادها و نیازهای متفاوت دانش آموزان و انطباق شرایط آموزشی به این امر نیز در ذیل عدالت آموزشی دنبال خواهد شد. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان سخنان خود به توانمندسازی معلمان در رابطه با آموزش دانش آموزان با اختلالات یادگیری و نیازمند توجه خاص آموزشی تاکید کرد و گفت: از مأموریت‌های مهم گروه‌های آموزشی اجرای برنامه‌ها و اقدامات موثر در توانمندسازی حرفه‌ای معلمان و ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز