خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

دیوار بین مدارس باید با حفظ تمام ضوابط برداشته شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۳۱

آیین رونمایی از پوستر دومین رویداد بین‌المللی الفتا و تجلیل از برگزیدگان مدارس پیشتاز تحول بعدازظهر امروز در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از پوستر دومین رویداد بین‌المللی الفتا و تجلیل از برگزیدگان مدارس پیشتاز تحول اظهار کرد: کاهش فاصله بین سند و صحنه آن چیزی است که هدف اصلی رویداد الفتا بوده و هست. سند تحول، سند خوبی است اگر چه زمان بروزآوری آن فرا رسیده است، اما سند تا صحنه فاصله دارد و ما نتوانستیم تحول را به کف مدرسه ببریم. 

وی ادامه داد: یکی از نشانه‌های راهیابی سند به صحنه همین رویداد الفتا بود که فرصتی برای دیده شدن مدارس و مدیران فراهم کرد، این نیاز ما است و باید ما پیشرفت‌های مدرسه را روایت کنیم. اگر ما روایت نکنیم، روایت می‌کنند ما را آن‌گونه که نیستیم. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در روایت یک رویداد، باید پیشرفت‌ها را روایت کرد و باید نشان داد که در نظام آموزش و پرورش چه قله‌هایی وجود دارد. 

صحرایی با تاکید بر اینکه «از همدیگر آموزی» هدف اصلی ما است، افزود: «پیشرفت‌های یک مدرسه نباید در درون آن مدرسه بماند، خلاقیت‌ها باید تکثیر شوند، باید به توان هم برسیم، اینها هدف الفتا است. 

وی با بیان اینکه الف‌تا یک رویداد گفتمان‌ساز بوده و هست، گفت: در ادامه این رویداد، با بهره‌گیری از تجربه پیشین، هم باید دومین دوره را خوب برگزار کنیم و همه نتایج را خوب به نمایش بگذاریم. 

صحرایی با تاکید بر اینکه دیوار بین مدرسه‌ها باید با حفظ تمام ضوابطی که دارند، برداشته شوند، گفت: پیشرفت‌هایی که می‌تواند به مدرسه کمک کند باید دیده شوند. برای نمونه در رویداد ستاپ، پیشرفت‌های قابل توجهی بود ولی مدارس ما از آن‌ها بی‌اطلاع هستند. باید مدارس ما از این‌ها باخبر باشند و مورد استفاده قرار بگیرند. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از اینکه الفتا به هدف اصلی خود یعنی گفتمان‌سازی رسید و از اینکه در مسیر دومین هدف خود یعنی تحول‌سازی قرار گرفته است، جای خوشحالی است. ما به روش سنتی، زمان لازم را برای حرکت نداریم بلکه باید با روش‌هایی نوآورانه پیش برویم. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جمله دانشمند شهید، شهید طهرانی مقدم که «فقط آدم‌های ضعیف به اندازه بودجه‌شأن کار می‌کنند»، گفت: ما باید تحول شناختی را رقم بزنیم و مدیران موفق‌مان را نشان دهیم و دیگران از آن‌ها یاد بگیرند و تکثیر شوند. 

در این مراسم؛ از پوستر دومین رویداد بین‌المللی الفتا رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز