خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پاسخ وزیر علوم به چرایی کم مهارتی دانشجویان دانشگاه های نامدار

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۴۸۴

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه توسعه هفتم حکمی آورده‌ایم که مبتنی بر آن حکم وزارت علوم و وزارت بهداشت مکلف شده‌اند دستورالعمل لازم برای مهارت محور کردن آموزش را بنویسند تا به تصویب هیات دولت برسد.

«محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد کم‌مهارتی دانشجویان دانشگاه‌های نامدار اظهار کرد: در برنامه توسعه هفتم حکمی آورده‌ایم که مبتنی بر آن حکم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شده‌اند، دستورالعمل لازم برای مهارت محور کردن آموزش را بنویسند تا به تصویب هیات دولت برسد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای مهارت محور کردن دانشجویان و آموزش‌هایی که می‌بینند بستر لازم است. می‌دانید که وزارت بهداشت بیمارستان‌هایی دارد و استاد با دانشجو از همان ابتدای کار سر بالین بیمار می‌رود و دانشگاه فرهنگیان نیز برای کسانی که می‌خواهند وارد دستگاه تعلیم و تربیت شوند همین گونه است. 

وزیر علوم با بیان اینکه کسی که قرار است وارد شغل معلمی شود از ابتدای کار و همان زمانی که دانشجوست می‌تواند دانشجومعلمی را تجربه کند، عنوان کرد: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از ابتدا به نوعی سرکلاس رفتن را تجربه می‌کنند و در قالب کارآموزی عملا می‌بینند که باید چطور در رشته آموزگاری یا دبیری کلاس‌داری کنند و با همین حضور در کلاس درس در دوران دانشجویی، عملا تجربه و مهارت کسب می‌کنند تا معلمان توانمندی باشند. 

زلفی گل ادامه داد: این در حالی است که ما به عنوان وزارت علوم، دانشجوهایی در رشته‌هایی داریم که مرتبط با راه و شهرسازی، تجارت، صنعت، مدیریت، نفت و… است و از آنجایی که این فضاها در اختیار ما نیست، در واقع بستر عملی کافی برای مهارت افزایی دانشجوهایمان نداریم. 

وی افزود: دستورالعملی که در برنامه توسعه هفتم نوشته شده، منافع سازمان‌ها و صنایع خصوصی پذیرنده دانشجوهای وزارت علوم را تامین می‌کند به گونه‌ای که دانشجویان ما را بپذیرند و اجازه دهند همزمان با تحصیل مهارت بیاموزند تا در نهایت خروجی‌های ما تبدیل به فارغ التحصیلانی با مهارت و تجربه کافی شوند. 

زلفی گل در پاسخ به این سوال که آیا اشکال کار از سرفصل دروس یا بودجه نیست که نتوانسته‌ایم دانشجویان بامهارتی داشته باشیم؟ گفت: بحث اصلاح سرفصل دروس و بودجه هم به هر حال هست که همه موارد را مورد نظر داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز