خبرگزاری کار ایران

کمک ۱.۵ میلیاردی کمیته امداد استان تهران به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۶۲۶

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران از کمک ۱.۵ میلیاردی کمیته امداد این استان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: اطعام مهدوی در پنجمین سال خود در روز میلاد امام زمان (عج) شروع شد. ۳۵۰ آشپزخانه مهدوی امسال فعال است در سال گذشته ۳ میلیون پرس تهیه و توزیع شد و ۲۳۰ هزار سبد کالا توزیع شده است و ۴۵۰ میلیارد کمک در این زمینه شده بود. سعی داریم این اقدامات با افزایش ۳۰ درصدی در کل استان انجام شود.

وی ادامه داد: ۷۷ هزار و ۲۲ خانوار به صورت موردی و دائم تحت پوشش هستند همچنین ۴ هزار و ۲۶۶ خانوار یک یا چند خدمت دریافت می کنند جمعا بالغ بر ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار در کل استان تهران مورد حمایت هستند.

وی ادامه داد: در امر ازدواج به هزار و ۲۵ زوج تحت حمایت خدمات ارایه شده است. باتوجه به اینکه بیشترین خانواده ها در سبد هزینه بحث ودیعه مسکن و اجاره است از همین رو ۳۳ هزار مستاجر تحت پوشش هستند و ۲۱ هزار و ۷۳۶ مورد اجاره و ودیعه مسکن کمک شده است. ۳۰ هزار فرانشیز درمانی کمک نیز شده است.

او در بحث اشتغال و خودکفایی گفت: تسهیلات تا پایان ۱۱ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال و همچنین ۱۰ هزار و ۷۵ فرصت شغلی فراهم شده و دو هزار و ۱۲۵ نفر راهبری شغلی و ۱۰۸۵۰ نفر آموزش رایگان فنی و حرفه ای و برای ۳ هزار و ۹۴ نفر نیز جشن خودکفایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۶۳ مورد خرید ساختمان و هزار و ۱۲۳ مورد تعمیرات ساختمان و حدود ۱۰۰ واحد با سپاه و بنیاد مسکن در صفا دشت پیگیر هستیم تا انجام شود.

پرپنچی با بیان اینکه هزار خانوار جدید امسال تحت پوشش قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۹۰۵ دانش آموز و هزار و ۲۲۵ دانشجو و طلبه تحت پوشش هستند و ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان کمک شده است همچنین در ۱۱ کانون فعال ۶ هزار و ۶۲۳ دانش آموز حضور داشتند.

وی با اشاره به خدمات مشاوره ای گفت: به ۱۸ هزار و ۳۹۴ خانوار خدمات مشاوره ای ارائه شده است و مددجویان که از برنامه آموزش خانواده استفاده کردند ۱۹ هزار و ۸۹ نفر بوده است. توزیع ۲۱ هزار پک لوازم التحریر در بین دانش آموزان بوده است و برای استان های معین مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ... بوده است. همچنین در دوره آموزشی طرح یاس ۹۱۰ نفر شرکت کرده اند این دوره ها برای دختران مجرد ۲۵ تا ۴۰ سال با همکاری هلال احمر آموزش دیده اند.

او با اشاره به ایتام و محسنین تحت پوشش گفت: ۲۷ هزار و ۹۹ نفر تحت پوشش هستند و ۷۷هزار و ۹۰۲ حامی داریم ۳۱۶ میلیارد و ۲۴۱ هزار کمک از طریق این حامیان جذب شده است.

وی با اشاره به صدقات جمع آوری شده گفت: ۹۳۰ صندوق خانگی، متوسط و اماکن و میادین را داریم. کمک های جمع آوری شده صدقات نقد ۷۱ میلیارد تومان بوده و همچنین ذکات جمع آوری شده ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. همچنین در ۱۱ ماهه گذشته درآمد مبتنی بر نیاز ۳۱۱ میلیارد تومان بوده است هزار و ۸۵۳ میلیارد کمک های جمع آوری مراکز نیکوکاری بوده است. در مجموع کل کمک های جمع آوری شده در این ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۲ خانه امداد راه اندازی شده است، گفت: در صندوق امداد ولایت پرداخت ۱۵ هزار و ۶۵۴ مورد وام کارگشایی، ۲۵۶ وام خرید مسکن ۵۰۰ وام دانشجویی و ۲۱۷۲ وام اشتغال صورت گرفته است.

پرپنچی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۱ اردوی جهادی برگزار شده است و خدمات حقوقی و معاضدت حقوقی ۴۵۳ مورد بوده است ۴۵ میز خدمت در نماز جمعه شهر تهران برگزار شده است.

وی با اشاره به تجلیل از مددکاران بیمارستانی گفت: برای استانهای کمتر که ما معین آنها هستیم اقداماتی را انجام می دهیم به طور مثال در سیل سیستان و بلوچستان نیز اقداماتی از سوی کمیته امداد استان تهران انجام شده و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۹۰۰ دست پوشاک و ۵هزار جفت کفش برای سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

او با اشاره به تحت پوشش گرفتن خانواده زندانیان گفت: دو هزار و ۷۹۰ خانوار زندانی نیز تحت پوشش ما هستند و برای یک سری از زندانیانی که از زندان خارج می شوند حمایت های پس از خروج انجام می شود.

وی درباره حمایت از خانواده های معتادان متجاهر و کودکان کار گفت: کارگروه آسیب‌های اجتماعی برای ما تکالیفی را مشخص کرده و ما افرادی که به لحاظ نیازمندی با مشکل مواجه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهیم و به محض اعلام و معرفی به ما تحت پوشش قرار می گیرند.

وی ادامه داد: ۴۵۸ مورد حامی خارج از کشور داریم که ۴ هزار و ۳۲ یتیم را حمایت می کنند.حدود ۸۰ درصد افراد تحت پوشش ما زن سرپرست خانوار هستند و از این ۸۰ درصد زنان سرپرست خانوار جوان هستند. ۱۵ درصد خانوارهای تحت پوشش روستایی هستند و ۳۱ درصد خانوارهای تحت پوشش ما سالمند هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز