خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی شهرداری اعلام کرد:

بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی تهران طبق اصل حمل‌ونقل یکپارچه شهری

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۴۸۳

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: از شرکت واحد انتظار داریم در بازمهندسی خطوط و تامین ناوگان برای خطوط جدید، مطالعات حمل‌ونقل همگانی یکپارچه شهری را که توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک انجام شده است، مبنای کار خود قرار دهد.

به گزارش ایلنا، مهدی گلشنی در پنجاه و چهارمین جلسه شورای معاونان حمل‌ونقل و ترافیک مناطق ۲۲گانه که به میزبانی شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد، گفت: شهرداری‌های مناطق در خصوص نگهداشت‌ ایستگاه‌های اتوبوس در خطوط عادی، باید به تکالیف خود عمل کنند و در خطوط بی‌آرتی نیز سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و سایر نهادها مسئولیت دارند که با همکاری همدیگر، نسبت به نگهداشت ایستگاه‌ها اقدام کنند. 

وی با بیان این که در خصوص نحوه نگهداشت ایستگاه‌ها با استفاده از مدل‌های مختلف اقتصادی باید با سازمان زیباسازی هماهنگ باشیم، افزود: شرکت واحد باید مسائل و مشکلات مربوط به ایستگاه‌ها و خطوط را به تفکیک مناطق، رصد و اعلام کند تا امکان پیگیری و رسیدگی از سوی معاونان حمل‌ونقل و ترافیک مناطق وجود داشته باشد.

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به این که در خصوص نگهداشت ایستگاه‌های واقع در خطوط بی‌آرتی، علاوه بر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، شرکت کنترل ترافیک، شرکت واحد و شهرداری‌های مناطق وظایفی برعهده دارند، اظهار داشت: برای بهبود عملکرد و نظارت بهینه بر این خطوط، هماهنگی و یکپارچگی لازم در این مورد بین آنها ضرورت دارد.

گلشنی ضمن تقدیر از عملکرد معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در خصوص کف‌سازی ایستگاه‌های خطوط بی‌آرتی با استفاده از بتن، گفت: اجرای پروژه کف‌سازی بتنی در ۵۲ ایستگاه، اقدام ارزشمند و مفیدی بود که در سال جاری انجام شد و امیدواریم بهسازی و نوسازی سرپناه‌های ایستگاه‌های خطوط بی‌آرتی نیز در سال آینده از سوی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک انجام شود.

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان این که در حال تهیه و تدوین برنامه عملیاتی مناطق در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برای سال آینده هستیم، تصریح کرد: از نمایندگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی دعوت کرده‌ایم تا در جلسات مربوطه حضور داشته باشند و موضوعات مربوط به وضعیت پایانه‌ها و خطوط را به تفکیک مناطق بیان کنند تا در برنامه عملیاتی لحاظ شود و قابلیت پیگیری و رصد داشته باشد.

براساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گلشنی در خاتمه ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت واحد در خصوص اتخاذ تصمیم برای بازنگری و مهندسی خطوط، خاطرنشان کرد: از شرکت واحد انتظار داریم در بازمهندسی خطوط و تامین ناوگان برای خطوط جدید، اولا مطالعات حمل‌ونقل همگانی یکپارچه شهری را که توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک انجام شده است، مبنای کار خود قرار دهد و ثانیا مجوز و مصوبه تغییر و بازنگری خطوط را از کمیته حمل‌ونقل عمومی دریافت کنند تا اصلاحات به بهترین شیوه انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز