خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری هم‌زمان از ۳ ایستگاه، فردا در خط ۶ متروی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۸۹۹

فردا (شنبه ۲۶ اسفند) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و علیرضا زاکانی، شهردار تهران، سه ایستگاه متروی آیت‌الله کاشانی، شهدای کن و بهار شیراز و ورودی‌های دوم ایستگاه‌های شهران و شهر زیبا، به صورت هم‌زمان در خط ۶ متروی تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که خط ۶ متروی تهران با ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه (با احتساب توسعه جنوبی)، پهنه وسیعی از شمال غرب تا جنوب شرق پایتخت را در بر گرفته و به‌زودی با تکمیل ایستگاه‌های آن به یکی از پُرمسافرترین خطوط شبکه متروی تهران تبدیل خواهد شد، گفت: فردا، سه ایستگاه بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن به همراه ورودی‌های جدید ایستگاه‌های شهر زیبا و شهران در این خط به بهره‌برداری می‌رسند. 

وی افزود: علاوه بر این، ایستگاه تبادلی دانشگاه تربیت مدرس که قبلا افتتاح شده و دسترسی خط ۷ آن در اختیار مردم قرار گرفته بود، از فردا دسترسی خط ۶ آن که شامل گالری‌ها و سالن بلیت‌فروشی مجزا است نیز افتتاح می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

هرمزی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر، ۱۰ ایستگاه در خط ۶ به بهره‌برداری رسیده و به این ترتیب، تعداد ایستگاه‌های تکمیل شده خط ۶ از ۱۳ ایستگاه تا پیش از زمستان سال گذشته به ۲۳ ایستگاه در پایان زمستان سال جاری می‌رسد. 

معاون شهردار تهران با بیان این که سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد تا ۴ ایستگاه باقیمانده از بخش اصلی خط ۶ شامل ایستگاه‌های سرباز، استاد نجات‌اللهی، میدان خراسان و شهدای ۱۷ شهریور را به اتمام برسانیم، تصریح کرد: به این ترتیب، تمام ایستگاه‌های خط ۶ از دولت‌آباد تا کوهسار و کن به طور پیوسته در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد. 

وی در مورد بهره‌برداری از ایستگاه‌های بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ که فردا افتتاح می‌شوند نیز توضیح داد: ایستگاه بهار شیراز در بخش میانی خط ۶ و ایستگاه‌های آیت‌الله کاشانی و شهدای کن در قطعه شمالی این خط واقع شده‌اند که با بهره‌برداری از آن‌ها، در واقع تمام ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ تکمیل شده و مسیری پیوسته در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و همزمان، ورودی‌های جدید ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران که سال گذشته با ساخت ورودی اول افتتاح شده بودند نیز به بهره‌برداری می‌رسند. 

هرمزی با اعلام این که با افتتاح ایستگاه‌های جدید خط ۶، عملا غرب تهران تا حد زیادی از بُن‌بست ترافیکی خارج می‌شود به جهت این که این ایستگاه‌ها محلات و خیابان‌های پُررفت و آمدی همچون جنت‌آباد جنوبی، آیت‌الله کاشانی، شهید آبشناسان، شهران شمالی، کن و سازمان برنامه شمالی را تحت پوشش قرار می‌دهند، تاکید کرد: تمامی این ایستگاه‌ها به پله برقی و آسانسور مجهز هستند و برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شده‌اند. 

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون شهردار پایتخت در پایان با تاکید بر اینکه اتفاق قابل ذکر دیگر در برنامه آخر سال شبکه متروی تهران، آغاز بهره‌برداری از ایستگاه تبادلی دانشگاه تربیت مدرس در خط ۶ است که تا پیش از این، بخش مربوط به خط ۷ آن راه‌اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: از فردا، مسافران خط ۶ می‌توانند از این ایستگاه به طور مستقل استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز