خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اعلام کرد:

نقش نداشتن قطعات و بی‌توجهی به حفاری تونل‌های مترو در تشدید ترافیک تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۱۶۱

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدود ۱۲۰۰ واگنی که متروی تهران از قبل داشته، همین قدر باقی مانده است. علاوه بر این که تعدادی هم احتیاج به اورهال و خروج از خط داشته است. مشکلاتی نظیر نداشتن قطعات و عدم توجه به حفاری تونل‌ها سبب شده است که امروز شاهد چنین ترافیکی باشیم.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۳ ایستگاه بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ متروی تهران به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی جدید در این خط گفت: خوشحالیم که بعد از یک کندی کار که در مدت کوتاهی صورت پذیرفت، مجددا حرکت سریع و شتابان احداث خطوط مترو و افتتاح ایستگاه‌ها شروع شده است. امروز شاهد افتتاح سه ایستگاه جدید و یک ایستگاه تبادلی هستیم که به حمل‌ونقل شهری کمک می‌کند.

وی با بیان این که ترافیک این ایام خاص و مقطعی است، ولی نباید چنین ترافیکی را داشته باشیم، گفت: باید توسعه حمل‌ونقل عمومی را عملیاتی کنیم. حدود ۱۲۰۰ واگنی که متروی تهران از قبل داشته، همین قدر باقی مانده است. علاوه بر این که تعدادی هم احتیاج به اورهال و خروج از خط داشته است. مشکلاتی نظیر نداشتن قطعات و عدم توجه به حفاری تونل‌ها سبب شده است که امروز شاهد چنین ترافیکی باشیم. البته در کنار این مطلب باید به رفع مشکل کمبود اتوبوس نیز توجه کنیم.

چمران خاطرنشان کرد: با تجربه شرکت مترو، امیدواریم به سرعت و دقت کار افزوده شود و روز به روز به طول خطوط مترو اضافه شود، چون طراحی این ۸ خط مترو مربوط به قبل از انقلاب است. برای خطوط جدید هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و امیدواریم در مدت زمان تعیین‌شده مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: اگر مترو و اتوبوس در تهران کافی باشد، می‌شود برنامه‌ریزی کرد که چگونه مردم از اتومبیل‌های شخصی خود استفاده کنند. این به معنای ترافیک روان ‌و حمل‌ونقل آسان‌تر است. میزان وسایل نقلیه شخصی در کشورهای اروپایی زیاد است، اما میزان استفاده از اتومبیل‌های شخصی کمتر از کشور ماست. حتی مسئولین این کشورها هم تلاش می‌کنند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، چمران در پایان گفت: معماری ایستگاه بهار شیراز بسیار زیبا و سنتی است و امیدواریم این روند یعنی استفاده از معماری اصیل ایرانی اسلامی در دیگر ایستگاه‌ها هم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز