خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت خبر داد:

برنامه‌ریزی برای احداث ۹ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۱۷۰

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که قرارداد سنگینی برای احداث ۹ هزار دستگاه جایگاه شارژ با وزارت نیرو منعقد شده است، بیان داشت: امید دارم که سال آینده اتفاقات خوبی که رقم خواهد خورد، روزهای بهتری را در حوزه حمل‌ونقل برای شهر تهران به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایلنا، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۳ ایستگاه بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ متروی تهران به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی جدید (ایستگاه‌های شهران و شهر زیبا) در این خط، در قالب صد و دوازدهمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران، صبح امروز (شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲) با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با بیان این که امروز عیدانه شهرداری که از اسفند سال گذشته روی آن کار شد، به شهروندان تقدیم خواهد شد، گفت: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) احداث این ۴ ایستگاه را در دستور کار قرار داده‌ایم. امروز ایستگاه‌هایی افتتاح خواهد شد که بار ترافیک غرب تهران را کاهش ویژه‌ای می‌دهد.

وی با بیان این که این ایستگاه‌های جدید حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران من است، ادامه داد: ایستگاه شهدای کن و آیت‌الله کاشانی در توسعه غربی خط ۴ تبدیل به ایستگاه تبادلی می‌شوند. ایستگاه بهار شیراز نیز معماری ویژه‌ای دارد. همچنین با همت قرارگاه سازندگی خاتم، یکی از زیباترین ایستگاه‌های خط ۶ یعنی ایستگاه تربیت مدرس را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.

هرمزی با بیان این که در مترو طراحی خطوط جدید را آغاز کرده‌ایم، گفت: خط ۸ مترو هفته گذشته کلنگ‌زنی شد. پیرامون خط ۹ و ۱۱ با قرارگاه خانم به تفاهم اولیه رسیدیم و سال آینده عملیات این‌ها آغاز خواهد شد. همین‌طور توسعه شمال غربی خط ۷ را هم آغاز کردیم که باعث گشایش در منطقه حصارک و دانشکاه علوم تحقیقات خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در واگن هم اتفاقات خوبی رقم خورد، خاطرنشان کرد: مترو از ابتدا ۱۱۶۹ تا کنون واگن داشته است. ما قرارداد مهم ۷۹۰ دستگاه واگن را به سرانجام رساندیم. قرارداد واگن ملی ناظر به ۳۱۳ دستگاه واگن را نیز جلو بردیم و بیش از مقداری که در ۲۵ سال گذشته به متروی تهران واگن وارد شده در این مدت به مترو واگن اضافه می‌شود.

وی با بیان این که همچنین تعداد بالایی موتور، تاکسی، ون و اتوبوس برقی را برای پایتخت تدارک دادیم، گفت: این اتفاقی است که در مقایسه با عملکرد در این حوزه در دوره چهار ساله قبل قابل توجه است، چراکه در دوره پنجم مدیریت شهری در کل ۱۳۰ دستگاه اتوبوس به شهر اضافه شده بود.

هرمزی با بیان این که متروی پرند هم که قریب به ۱۴ سال کارش زمین مانده بود، امسال با همکاری دولت و قرارگاه خاتم الانبیا افتتاح شد، گفت: اتفاقات خوبی در حال انجام است که نوید بهار حمل‌ونقلی را در سال آینده به ما می‌دهد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، معاون شهردار تهران با تاکید بر این که قرارداد سنگینی برای احداث ۹ هزار دستگاه جایگاه شارژ با وزارت نیرو منعقد شده است، بیان داشت: امید دارم که سال آینده اتفاقات خوبی که رقم خواهد خورد، روزهای بهتری را در حوزه حمل‌ونقل برای شهر تهران به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز