خبرگزاری کار ایران

کتاب «زیست بوم نوآوری هوش مصنوعی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۲۱

کتاب «زیست بوم نوآوری هوش مصنوعی، سیاست‌ها، راهبردها، بازیگران و کارکردها»، منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، کتاب «زیست بوم نوآوری هوش مصنوعی: سیاست‌ها، راهبردها، بازیگران و کارکردها (مروری بر تجارت منتخب جهانی)» نوشته فواد قادری، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، مصطفی صفدری رنجبر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، اشکان علینقیان، کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران و الهام فهام، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی، زمستان ۱۴۰۲ توسط انتشارات ایرانداک به چاپ رسید. 

کتاب حاضر بخشی از نتایج حاصل از طرحی پژوهشی است که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به سفارش «پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات» انجام شد. 

هدف از این طرح بررسی پیش‌نیازها و الزامات توسعه زیست‌بوم نوآوری هوش مصنوعی کشور از طریق ایجاد شبکه‌های همکاری بر مبنای نوآوری باز بود. برای این منظور کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، چین، روسیه، هند و امارات متحده عربی انتخاب و مطالعات تطبیقی با هدف شناسایی راهبردهای کلان، سیاست‌ها، بازیگران و نقش‌ها و مسئولیت‌های هر یک و تعاملات بین این بازیگران انجام شد. نتایج این مطالعات در تدوین خروجی نهایی طرح پژوهشی که شامل نگاشت نهادی و کارکردی بازیگران زیست‌بوم نوآوری هوش مصنوعی کشور بود مورد استفاده جدی قرار گرفت. 

امید است انتشار این کتاب گامی در راستای درک بهتر الزامات و پیش‌نیازهای توسعه زیست‌بوم هوش مصنوعی کشور باشد و مورد استفاده محققین، تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران این حوزه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز