خبرگزاری کار ایران

«مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» و «دانشگاه سوره» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۷۵

«مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» و «دانشگاه سوره» با هدف تقویت همکاری‌های مشترک پژوهشی و علمی در حوزه‌های مرتبط به‌ویژه در زمینه انعقاد قراردادهای پژوهشی بین دو مؤسسه و برگزاری همایش‌های علمی، ملی و بین‌المللی و کارگاه‌های علمی مشترک و انتشار آثار به منظور پیشبرد و اعتلای علوم انسانی، حکمت اسلامی، هنر، فلسفة هنر و حکمت هنر دینی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از «مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران»، در محلّ این مؤسسه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، رئیس و سیداحمد غفاری، معاون پژوهشی مؤسسه و محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره، به امضاء رسید. 

بر اساس این گزارش از اهداف انعقاد این تفاهم نامه می‌توان به جهت‌دهی و بهبود کمی و کیفی مطالعات و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در زمینه هنر دینی، حکمت هنر دینی، فلسفة هنر به ویژه بینارشته‌ای و تشویق و حمایت از تولیدات هنری، معماری و رسانه‌ای فعالان فرهنگی متعهد و موردنیاز بخش‌های تخصصی کشور اشاره کرد. 

همچنین محورهای تفاهم‌نامه مذکور شامل: همکاری در زمینة انعقاد قراردادهای پژوهشی بین دو مؤسسه در حوزه‌های مشترک. ، اجرای کلان‌پروژه‌هایی در زمینه‌های مشترک بین دو مؤسسه در حوزة حکمت و فلسفه و هنر و حکمت هنر دینی در راستای تعالی هنر و علوم انسانی. ، برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری با همکاری یکدیگر. ، تشریک مساعی در زمینه برگزاری مشترک همایش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه‌های علوم انسانی و هنر و موارد مورد اهتمام طرفین و استفاده از ظرفیت‌های فیمابینی. است. 

برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مورد علاقه فیمابین، توسعه همکاری‌های ملی و بین‌المللی در زمینه انتشارات و چاپ و تدوین کتاب مشترک، نشریات علمی و ویژه نامه یا همایش مشترک. ، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکانات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی طرفین و استفاده از امکانات طرفین برای برگزاری رویدادهای بزرگِ مشترک و میزبانی از میهمانان خارجی. و برگزاری کارگاه‌های علمی و سخنرانی‌های ترویجی و پژوهشی در راستای ارتقای دانش مربوط علوم انسانی و هنر. از دیگر محورهای این تفاهم نامه می‌باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز