خبرگزاری کار ایران

مراجعه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به اورژانس از آغاز طرح سلامت نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۸۷

وزیر بهداشت از ارائه خدمات بستری به ۲۷۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها از ابتدای طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: از ابتدای این طرح تا پایان روز گذشته، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که ۲۷۰ هزار نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شدند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی در جمع خادمان سلامت در دارالشفای حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در ایام نوروز، نیروهای دائمی و داوطلب از خراسان رضوی و خارج از این استان در شهر مشهد حضور یافته و به مهمانان نوروزی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند که خوشبختانه آمادگی بالای تک تک آن‌ها در ارائه خدمات بموقع به هموطنان مشهود است. 

وی اضافه کرد: این نیروها خدمات سرپایی را با کیفیت مطلوب به زائران و مجاوران ارائه می‌دهند و چنانچه دریافت خدمات بستری مورد نیاز باشد، بلافاصله فرد، متناسب با نیاز وی به بیمارستان انتقال می‌یابد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که دارالشفاء امام رضا (ع) در امر درمان کمک بزرگی به نظام سلامت می‌کند، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت از بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله آزمایشگاه آن است؛ چرا که بار مراجعات به بیمارستان‌ها را کاهش داده و پاسخگوی بسیاری از مراجعات است. 

وی گفت: در آزمایشگاه دارالشفاء حرم رضوی کارهای خوب بسیاری انجام شده، اما برخی از تجهیزات این بخش باید به‌روزرسانی شود. 

عین اللهی با اشاره به دیداری که با حجت‌الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در سفر قبلی خود به مشهد داشت، افزود: در این دیدار بر حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجموعه دارالشفاء حرم رضوی تاکید کردیم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هیات امناء ارزی برای به روزرسانی تجهیزات پزشکی این مجموعه مأموریت یافتند. 

عین‌اللهی در ادامه به ارائه گزارشی از خدمات طرح سلامت نوروزی پرداخت و گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا پایان روز گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۰ هزار نفر بستری شدند؛ همچنین ۸۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌ها انجام شد که ۲۰ هزار مورد آن در زمره اعمال اورژانسی بود. 

وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۸۰ هزار بیمار از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر آن‌ها بیمار داخلی و مبتلا به سکته‌های قلبی و مغزی و ۲۰ هزار نفر دیگر مصدومان و مراجعان جاده‌ای بوده اند. 

وی افزود: بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نیستند بلکه با توجه به استقرار پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که در حین سفر دچار عارضه شوند، برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد نیاز به پایگاه‌های اورژانس مراجعه می‌کنند. 

وزیر بهداشت افزود: در طول سال، خدمات درمانی اورژانسی و انتخابی در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و در تعطیلات نوروزی بیشترین تمرکز بر خدمات اورژانسی بوده و به همین جهت پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان حوزه درمان موظفند طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در محل خدمت خود حضور داشته باشند؛ همچنین در این ایام اعمال جراحی غیراورژانسی انجام نشده و این اعمال به بعد از تعطیلات نوروزی موکول می‌شود. 

عین‌اللهی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز عنوان کرد: در این راستا تاکنون ۷۱۰ هزار بازدید از مراکز و مجموعه‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های اسکان، پذیرایی و سایر مراکز در سراسر کشور انجام شده است. حدود ۷۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم‌سازی شده و ۲۳۰۰ مرکز متخلف پلمب و صاحبان این مراکز به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند. 

گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز پس از زیارت بارگاه منور رضوی از دارالشفاء حرم رضوی، پایگاه اورژانس طبرسی، کمپ غدیر و قرارگاه عملیاتی ستاد خدمات سفر مشهد مقدس بازدید و ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی خادمان زائران رضوی در حوزه سلامت بر تداوم ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به آنان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز