خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد

ثبت بیش از۳۱۰ میلیون تردد در جاده‌های در ایام نوروز ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۱۵

رئیس پلیس راهور فراجا از ثبت بیش از ۳۱۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا ۸ صبح امروز (۷ فروردین ۱۴۰۳) خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) در حاشیه بازدید محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ترافیکی کشور، اظهار داشت: از صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ساعت ۸ صبح امروز سه‌شنبه هفتم فرودین‌ماه ۱۴۰۳ بیش از ۳۱۰ میلیون تردد در سطح کشورانجام شده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد. 

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از جان باختن ۵۱۰ نفر از هموطنان در ایام نوروزی بر اثر سوانح رانندگی تا ساعت ۸ صبح امروز خبر داد و تصریح کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان پنج استانی هستند که بیشترین فراوانی تصادفات را دارند. 

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که بیش از ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در طرح نوروزی ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند، یادآور شد: ۳۹۲ ایستگاه سلامت با کمک دستگاه‌های مختلف در طول مسیرهای نوروزی راه‌اندازی شده است. 

رفع خطر ۵۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ 

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید گفت: سال گذشته ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است که ۵۲۵ نقطه آن رفع خطر شد که البته این موضوع به تایید پلیس راهور هم رسیده است. 

وی افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸ درصد رشد ترانزیت جاده‌ای داشته‌ایم که این رشد بسیار قابل توجه است. 

۲۴ساعته شدن ساعت کاری داروخانه‌های هلال احمر

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم گفت: در نوروز امسال فعالیت داروخانه‌های هلال احمر ۲۴ساعته شده است و تا به امروز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۲۰ هزار خدمت انجام داده‌اند. 

وی افزود: همچنین مراکز توانبخشی هلال احمر در عید امسال فعال هستند. 

کاهش ۱۰ درصدی مصدومیت‌ها در نوروز امسال

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: ۷ درصد کاهش ماموریت‌های ترافیکی و ۱۰ درصد کاهش مصدومیت‌ها در نوروز را نسبت به زمان مشابه سال گذشته مشاهده می‌کنیم. 

وی افزود: بیشترین تراکم کاری در هفته نخست تعطیلات نوروز که به دلیل تعطیلات مراکز درمانی بود با تدابیر وزیر بهداشت برطرف و ۱۶۳ هزار ماموریت انجام شد. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، میعادفر در پایان تصریح کرد: در زمینه بهداشت در این ایام ۲ هزار و ۶۴۸ مورد پلمب انجام شد و ۸۰۰ تن مواد غذایی فاسد نیز معدوم شد.

ثبت بیش از۳۱۰ میلیون تردد در جاده‌های در ایام نوروز ۱۴۰۳

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز