خبرگزاری کار ایران

ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۵۵

هیات وزیران آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب کرده بود که این آیین‌نامه اکنون جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام این خبر گفت: محمد مخبر، معاون‌ اول رئیس‌جمهور، «آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور» را که به پیشنهاد شماره ۱۴۸۴۳۱ مورخ   ۱۴۰۲.۷.۱۰ وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران ارائه شده بود و در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب شد، جهت اجرا ابلاغ کرد.

وی افزود: در ماده ۴ این آیین‌نامه بعد از عبارت «غیرمسکونی» عبارت «بدون الزام به تغییر کاربری در موارد غیر استیجاری» اضافه می‌شود.

خان‌محمدی با اشاره به این که در ماده ۶، بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های موضوع این آیین‌نامه تغییر کرد، ادامه داد: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های احداثی یا تکمیلی و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها با رعایت ضوابط طراحی فضاهای آموزشی برنامه‌ریزی معماری همسان مدارس ابتدایی و متوسطه موضوع بخشنامه شماره ۹۵/۵۷۶۷۴۹ مورخ ۱۳۹۵.۳.۳۱ سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب مقررات ملی ساختمان برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابعه خواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: همچنین بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های استیجاری و خریداری‌شده و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از جمله مقررات ملی ساختمان و با رعایت ضوابط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حسب مورد با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور واجد گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابعه است.

این مقام مسئول بیان کرد: در ماده ۱۱ آیین‌نامه، بعد از عبارت و بناهای احداثی عبارت تکمیل اضافه می‌شود و تبصره این ماده حذف و تبصره ۱ جدید با عنوان در مورد ساختمان مدارس و یا مراکزی که مطابق فرآیندهای مندرج در این آیین‌نامه استحکام بنا گرفته‌اند و توسط مؤسس دیگری اجاره یا خریداری می‌شوند، به شرط منقضی نشدن تاریخ تأییدیه لحاظ جوانب فنی و ایمنی و استحکام بنای ساختمان تا زمان اعتبار تأییدیه اخذ مجدد تأییدیه یادشده ضروری نیست، اضافه می‌شود. 

خان‌محمدی در ادامه اظهار داشت: همچنین در ماده ۱۱ آیین‌نامه جدید، تبصره ۲ با عنوان در موارد فوق چنانچه حوادث غیر مترقبه مانند ،زلزله، سیل و طوفان رخ دهد، مؤسسان طبق اعلام سازمان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ملزم به اخذ تأییدیه مجدد استحکام بنای ساختمان خواهند بود، الحاق می‌شود.

براساس اعلام اداره‌کل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان، اصلاح عبارت ظرف سه سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این آیین‌نامه به عبارت حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ را به عنوان تغییر ایجادشده در ماده ۱۲ آیین‌نامه مطرح کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز