خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد:

انجام ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی تا هشتم فروردین ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۳۵۹

​وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی تا هشتم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی کاشان، گفت: مردم از ابتدای طرح سلامت نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشتته هشتم فروردین ماه ۶۰۷ هزار بار با اورژانس تماس گرفته اند. 

وی افزود: در این مدت، درمان در محل توسط تکنسین‌های اورژانس ۵۸ هزار مورد بوده است و ۷۷ هزار بیمار نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند. 

وزیر بهداشت با بیان این که از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شده اند. برای ۸۵۰ بیمار بدحال نیز عمل احیا انجام شده است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: ۴۷۰ هزار بیمار نیز در طول این طرح تاکنون بستری شده اند. ۱۱۶ هزار عمل جراحی انجام شده که ۳۵ هزار عمل اورژانسی و مابقی الکتیو بوده است. 

وی در خصوص فعالیت‌های حوزه بهداشت نیز گفت: تاکنون بیش از ۸۷۰ هزار مورد بازرسی از اماکن مختلف در کشور در ایام تعطیلات نوروزی انجام شده که ۶۳۶ هزار بازرسی از رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا و ۲۳۳ هزار بازرسی نیز از اماکن صورت گرفته است. 

عین اللهی افزود: به دلیل‌عدم رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی ۲۷۰۰ مرکز در این مدت پلمپ، ۹۰ هزار اخطار کتبی صادر و ۱۱ هزار مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند. ضمن این که ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است. 

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: امسال در طرح سلامت نوروزی ۶۵۷ مرکز جامع سلامت، ۲۸ هزار واحد بهداشتی، ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵۷۰۰ آمبولانس، ۶۴ اتوبوس آمبولانس، ۲۷۰ موتورلانس، ۲ هواپیما، ۵۲ بالگرد و ۵ شناور دریایی اورژانس به همراه ۲۶ هزار نیروی اورژانس فعال هستند. 

عین اللهی با بیان این که همچنین ۲۲۰۰ تیم دو نفره بهداشتی برای انجام ماموریت‌های محوله به سراسر کشور اعزام شده اند، گفت: امسال مراجعه به اورژانس‌ها نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش ولی بستری‌ها ۱.۱ درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: اعمال جراحی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳ درصد افزایش ولی سوانح جاده‌ای ۱۰ درصد کاهش یافته است. 

وزیر بهداشت همچنین از افزایش ۶۸ درصدی بازرسی‌های تیم‌های نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با تشدید نظارت‌ها، معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد نیز نسبت به سال قبل از رشد ۷۴ درصدی و پلمپ مراکز متخلف نیز از رشد ۳۸ درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز