خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۴ تبعه خارجی زورگیر و قاتل در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۵۱

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند چهارنفره اتباع خارجی که در غرب تهران اقدام به زورگیری منجر به قتل کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: اسفندماه سال گذشته در پی وقوع یک فقره زورگیری منجر به قتل در محدوده بوستان نهج البلاغه، موضوع رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با اعزام به محل وقوع جرم و بررسی صحنه دریافتند که یک مرد به همراه نامزد خود در حال قدم زدن در بوستان بوده است که چهار سارق زورگیر به سمت‌شان حمله‌ور شدند و پس از درگیری مرد را به قتل رساندند و یک دستگاه گوشی هوشمند از مقتول و یک رشته طلا را از نامزدش به سرقت بردند. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با تن‌پیمایی از مقتول آثار جراحت در قسمت مچ و تعداد هفت ضربه چاقو در قسمت کمر او مشاهده کردند. متاسفانه نامزد مقتول نیز در تحقیقات کارآگاهان به دلیل ترس و شوک وارده نتوانست چهره سارقان را شناسایی کند. 

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارآگاهان در ادامه دریافتند که سرقت‌های مشابه به این شیوه نیز در این منطقه صورت گرفته است، لذا طی همکاری با عوامل پایگاه دوم پلیس آگاهی، با انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی در نهایت هویت هر چهار متهم شناسایی و مشخص شد که هر چهار نفر از اتباع خارجی هستند. 

ولی‌پور گودرزی در ادامه بیان کرد: کارآگاهان پس از کشف مخفیگاه متهمان، با مراقبت‌های شبانه روزی به محض تجمع هر چهار نفر در یک مخفیگاه، طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی، همه آنان را دستگیر کردند و از مخفیگاه آنان ۶ دستگاه گوشی مسروقه و مقادیری طلا به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال کشف شد که به همراه سارقان به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافت. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های اولیه و پس از مشاهده مدارک و مستندات موجود و مواجهه حضوری با نامزد مقتول، یکی از سارقان صراحتا به ارتکاب قتل با مشارکت همدستانش اعتراف کرد و اقرار داشت که طبق معمول با سه نفر از همدستانش در محدوده بوستان ایستاده و منتظر سوژه بوده‌اند که پس از مشاهده مقتول با نامزدش، به سمت آنان حمله‌ور شدند و اموال آنان را به سرقت بردند و مقتول را پس از مقاومت به قتل رساندند. 

وی افزود: متهمان در ادامه اقرار کردند که طلاها را پس از سرقت به فردی می‌سپردند تا به فروش برساند و سهم آن‌ها را بدهد. کارآگاهان در ادامه پس از کسب سرنخ‌های موجود، با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم مال‌خر اموال مسروقه را نیز شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، ولی‌پور گودرزی در پایان گفت: متهمان با توجه به ارتکاب قتل عمدی، طی صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، برای کشف دیگر جرایم و شناسایی سایر شکات و دیگر همدستان خود در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز