خبرگزاری کار ایران

کتاب آئین‌نامه تالیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۸۱۳

پیرو ابلاغ آئین‌نامه تالیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، کتاب ضمائم آئین‌نامه مذکور به همت دو عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و همکاری این موسسه، مرکز نشر دانشگاهی و سازمان سمت منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، در بخشی از مقدمه کتاب چنین آمده است: 

کتاب درسی دانشگاهی جامع و روزآمد یکی از ابزارهای مهم تحقق اهداف آموزشی و تربیتی در نظام آموزش عالی است. کتاب درسی باکیفیت در فرایند یاددهی یادگیری به ارتقای کیفیت آموزش، تحقق آموزش اثربخش و درنتیجه، تربیت نیروی انسانی دانا، توانا و امیدآفرین منجر خواهد شد. در کنار یاددهنده و یادگیرنده، محتوا به مثابه ضلع سوم این سه‌گانه یکی از عناصر مهم در تحقق اهداف نظام آموزش عالی است. همچنین، کارشناسان برای کتاب درسی به مثابه بسته اصلی محتوای آموزشی، کارکردهای گسترده‌ای قائل‌اند و از آن به رسانه آموزشی تربیتی یاد می‌کنند. 

این آئین‌نامه به منظور ساماندهی فرایندهای تألیف، تدوین و نشر کتاب‌های درسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و کمک به تولید محتوای آموزشی روزآمد و سازگار با زیست‌بوم جمهوری اسلامی ایران و اهداف «سند دانشگاه اسلامی»، «بیانیه گام دوم انقلاب» و با هدف تحقق اولویت‌های پنج‌گانه ذیل تهیه و تنظیم شده است: 

۱- مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری

۲- آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند

۳- نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری

۴- شاگرد فناور و نوآورپروری

۵-تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش

آثاری که مطابق با این آئین‌نامه تدوین و تولید شوند، به مثابه منبع اصلی یا فرعی مندرج در سرفصل مصوب دروس رشته‌های مختلف قرار خواهند گرفت. 

گفتنی است، کتاب ضمائم آئین‌نامه مذکور به همت مریم حسینی و سید اسماعیل موسوی اعضای هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با همکاری همین موسسه، مرکز نشر دانشگاهی و سازمان سمت منتشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز