خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری تهران اعلام کرد:

​نورافشانی میدان ولیعصر در شب عید فطر/ گل آرایی جایگاه نماز عید فطر در مصلای امام خمینی(ره)

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۳۴۸

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تمهیدات و برنامه های شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر را تشریح کرد.

 

به گزارش ایلنا، حسین نظری در تشریح تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر پایتخت آماده برگزاری نماز عید سعید فطر است و هماهنگی‌های لازم با معاونت ها، سازمان ها، ادارات کل و منطقه ۷ طبق شرح وظایف ابلاغی انجام شده است. 

نورافشانی در شب عید فطر در میدان ولیعصر (عج) 

️وی در ادامه با بیان اینکه همزمان با نزدیک شدن به عید سعید فطر، آماده‌سازی پایتخت برای استقبال از این روز خجسته و برگزاری نماز عید گ فطر توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شده است، گفت: فضاسازی محوطه داخلی و بیرونی مصلای امام خمینی (ره)، نورافشانی در شب عید فطر در میدان ولیعصر (عج)، برپایی ۶ ابر پرچم، ۱۰ هزار ریسه رنگی پارچه‌ای و هزاران پرچم پایه کوتاه و دستی و محله‌ای با طرح‌های پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچم عید آمد و عید آمد، پرچم فلسطین و حزب الله لبنان در مصلی تهران و سراسر پایتخت اکران شده است. 

گل آرایی جایگاه نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به اقدامات سازمان بوستان‌ها اشاره کرد و گفت: رسیدگی به فضای سبز داخل و اطراف مصلی جهت برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر، گل آرایی جایگاه نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره)، گل آرایی طاق نصرت در شش درب اصلی مصلای تهران و… از جمله این اقدامات می‌باشد. 

پاکیزه‌سازی معابر اطراف مصلی قبل، حین و پس از مراسم

️به گفته نظری، به منظور پاکیزه‌سازی معابر اطراف مصلای تهران، نیروهای کارگری و ماشین آلات مورد نیاز در قبل، حین و پس از مراسم توسط سازمان مدیریت پسماند با پشتیبانی منطقه ۷ انجام خواهد شد. 

استقرار خودروهای شاتل برقی جهت جابجایی نمازگزاران در داخل مصلی️

وی به استقرار خودروهای شاتل برقی جهت جابجایی نمازگزاران در داخل مصلی اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشانی نیز به رفع نقاط ناایمن در مسیر اطراف محوطه مصلای تهران پرداخته است و نیروی آتش نشان نیز به همراه خودروهای سبک و سنگین در داخل و اطراف مصلی مستقر خواهند شد. همچنین جهت حفظ انضباط اجتماعی در طول برگزاری مراسم ۱۸۵ نفر نیروی شهربان و معبربان نیز با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری تهران و فراجا در اطراف مصلی تهران مستقر خواهند شد. 

خدمات‌رسانی رایگان مترو به شهروندان

️معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان این که هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ جهت تمهیدات ترافیکی انجام شده است، اذعان کرد: در روز عید سعید فطر خدمات‌رسانی مترو به شهروندان رایگان خواهد بود و خدمات‌رسانی از ساعت ۴:۳۰ صبح آغاز خواهد شد و سر فاصله حرکت مترو در ایستگاه‌های منتهی به مصلای تهران نیز کاهش خواهد یافت. 

️وی در ادامه افزود: استقرار تاکسی در ۷ نقطه به سمت مصلای تهران، استقرار ۲۵۰ دستگاه ون برای جابه جایی نمازگزاران از پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های متروی مصلی، استقرار ۴۰ دستگاه مینی بوس و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی نمازگزاران از پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های متروی مصلی، برنامه ریزی برای اختصاص اتوبوس به ۲۵۰ مسجد برای جابه جایی نمازگزاران و… نیز از مجموعه اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌باشد. 

️نظری در ادامه به تشریح دیگر اقدامات قرارگاه پشتیبانی و زیرساخت ستاد نماز عید سعید فطر پرداخت و گفت: تأمین، تدارک و استقرار وضوخانه‌های سیار و سرویس‌های بهداشتی سیار و جانمایی در محل‌های تعیین شده، تأمین، تدارک و نصب داربست و چادر (برزنت) برای مواکب فرهنگی و پذیرایی در داخل و خارج مصلی به تعداد ۵۰ باب موکب، تامین و تدارک مهر و سجاده، تامین و تدارک تلویزیون‌های شهری به تعداد ۱۱عدد و نصب در نقاط تعیین شده، لکه گیری آسفالت فضای داخلی مصلی، چاپ و نصب بنرهای راهنمای نمازگزاران به متراژ ۸۰۰۰ متر مربع، گل آرایی باغچه‌های داخل و خارج مصلی، رنگ‌آمیزی جداول و نیوجرسی‌های داخل و خارج مصلی، لایروبی انهار و کانال‌های داخل و خارج مصلی، آذین‌بندی و ریسه کشی صحن اصلی، خیابان‌های داخلی و خیابان‌های اطراف مصلی، نصب و گل آرایی طاق نصرت در درب‌های ورودی نمازگزاران، چاپ و نصب کتیبه‌های پارچه‌ای صحن اصلی مصلی، تامین خودروی برقی (۳۰ دستگاه) و ویلچر برای جابجایی سالمندان و معلولان عزیز و… از جمله اقدامات این قرارگاه جهت برپایی باشکوه نماز عید سعید فطر در پایتخت می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز