خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان املاک شهرداری:

هیچ زمینی در شهرداری تهران خام‌فروشی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۴۰

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با تاکید بر این که هیچ زمینی در مدیریت شهری پایتخت خام‌فروشی نمی‌شود، گفت: سازمان املاک در دو حوزه اساسی در شهرداری تهران، تامین منابع پروژه‌های اجرایی شهرداری و تملک اراضی مورد نظر برای طرح‌های شهری فعالیت دارد.

به گزارش ایلنا، ابوذر مختاری با بیان این که سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۵ همت در تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری اقدام کرد، گفت: سازمان املاک و ادارات تابعه در مناطق ۲۲گانه، ۱۵ همت در تامین منابع و ۷ همت در حوزه تملک اراضی مورد نظر برای طرح‌های شهری در سال گذشته اقدام کردند که هر دو مورد در طول تاریخ شهرداری بی‌سابقه بوده است و امیدواریم مجموعه این اقدامات باعث رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری تهران شود. 

وی با اشاره به مولدسازی املاک اظهار داشت: مولدسازی در سابقه شهرداری ریشه‌های ضعیفی داشت، اما در دوره مدیریت جدید شهرداری و حوزه معاونت مالی بنا گذاشته شد و همچنین بخشنامه‌هایی هم دولت مصوب کرد به دستگاه‌های دولتی که حتما مولدسازی کنند، ملک بداهه به یک قیمتی است، ملک قابلیت ایجاد ارزش افزوده دارد، ما هیچ زمینی را در شهرداری خام‌فروشی نمی‌کنیم، بلکه حتما روی آن بارگذاری و بررسی می‌کنیم و در برخی از موارد وارد پروژه‌های مشارکتی می‌شویم. 

مختاری ادامه داد: امسال تهیه آرشیو الکترونیکی و ثبت بیش از ۳۵ هزار پارسل و در نهایت با تارگت ۷۰ هزار پارسل در دستور کار سازمان املاک قرار دارد، به نحوی که تمام اسناد سازمان در آرشیو الکترونیکی نگهداری شود؛ در این راستا بر اساس همکاری که با مرکز تحول شهرداری داشته‌ایم، یک سازمان جامع املاک را در شهرداری تهران داریم و کار بی‌نظیری انجام شد و کل فرآیندها سیستمی می‌شود که سعی و خطا در آن کمتر خواهد بود و مردم به فرآیندها دسترسی راحت‌تری خواهند داشت. 

وی با تاکید بر این که ما متولی بخشی از دارایی‌های مردم هستیم، تصریح کرد: بخشی از املاکی که در اختیار شهرداری تهران است یا اراضی که برای شهرداری تهران از توافقات و قراردادها تولید می‌شود، این املاک با کاربری تجاری و مسکونی است، این در حالی است که شهرداری متولی املاک تجاری و مسکونی نیست، بلکه این املاک باید توسط شهرداری تهران مولد و به بخش خصوصی منتقل شود و درآمد حاصله در امورات شهری صرف شود. 

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این کار به معنای فروش دارائی‌های شهر نیست، بلکه این املاک برای ایجاد تولید ثروت برای شهرداری در راستای اجرای پروژه‌های زیر ساختی به فروش می‌رسد. در دوره آقایان زاکانی فروزنده مقرر شد که از فروش دارایی‌ها، هزینه‌های جاری پرداخت نشود، هر چیزی که از دارایی‌های شهر را مولد می‌کنیم و تبدیل به نقدینگی یا در آمد می‌شود، فقط در حوزه زیرساخت‌ها بخصوص در بخش حمل‌ونقل و بعضا فضای سبز و تامین سرانه‌ها انجام شود. 

این مقام مسئول در شهرداری تهران اظهار داشت: دکتر زاکانی از بدو ورود به شهرداری تهران، دغدغه حوزه مسکن پرسنل را داشتند و این دو سالی هم که زمان برد تا به یک شاکله‌ای به لحاظ اقداماتی که انجام شده بود، برسیم، مواردی که دغدغه‌مندی دستگاه‌های نظارتی هم بود، یکی دو سال زمان برد تا بتوانیم به ریل اجرا برگردیم، حتما سال ۱۴۰۳، سال تحول در حوزه مسکن پرسنل خواهد بود و شهردار محترم تهران تصمیماتی خوبی گرفته‌اند و املاکی کاندیدا شده‌اند و با توجه به این که این موضوع دغدغه پرسنل است، این خبر از زبان شهرداری گفته می‌شود که شیرینی آن به دل و جان بچه‌های شهرداری بنشیند. 

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، مختاری در پایان گفت: ما چند کلان پروژه داریم مانند پروژه‌های شهید بروجردی، شوشتری و شاخه غربی و شرقی یادگار امام (ره) و ابرپروژه‌هایی مانند تملک باقیمانده یا فاز بعدی این پروژه‌ها است. همچنین در حوزه سرمایه و تامین منابع عددی بیش از ۲۵ همت سازمان املاک برنامه ریزی دارد که ان‌شاءالله بتواند عملکرد غیر نقد ما در حوزه شهرداری تهران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز