خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

از مشکلات نگهداری معلولان بالای ۱۸ سال تا لزوم ایجاد سرپناه برای بانوان قربانی خشونت خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۸۷۵

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورا، نسبت به گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا، زهرا شمس احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه دوره ششم شورا در واکنش به گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور در صحن شورا، با بیان این که امسال فعالیت‌های وسیعی در سازمان بهزیستی و مدیریت شهری انجام شده و مصداق آن توسعه مددسراها، یاورشهرها و پویاشهرها است، اظهار داشت: افراد دارای معلولیت ذهنی به حاشیه رانده شده‌اند و مورد کم‌لطفی قرار گرفته‌اند و خانواده‌های آن‌ها انبوهی از مطالبات را دارند. 

وی افزود: در راستای پیش‌بینی فضای عمومی برای افراد دارای معلولیت و ساماندهی وضعیت شهر برای معلولان جسمی و حرکتی هنوز اقدام چندانی صورت نگرفته است. ما هنوز راهنما و ضوابط لازم برای این که بدانیم معابر و پارک‌ها را چگونه باید مناسب‌سازی کنیم، نداریم. این موضوع باید یکی از دغدغه‌های معاونت شهرسازی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی باشد و این مناسب‌سازی باید مورد بحث و همفکری بین سازمان بهزیستی و شهرداری قرار بگیرد. 

شمس احسان با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی در سازمان بهزیستی در این خصوص، تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال می‌توان ساز و کارهای کارآفرینی را برای اقشاری همچون زنان سرپرست خانوار با اقدامی مشترک ایجاد کرد و فرایندی تعریف کرد تا زنان به زنجیره اقتصادی متصل شوند. 

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در تهران متناسب با کیفیت زندگی شهروندان، بیان کرد: همکاری بین شهرداری و سازمان بهزیستی می‌تواند تاثیر به‌سزایی برای رفع چالش‌ها و استفاده کارآمد از منابع و ارائه خدمات داشته باشد. 

وی ادامه داد: خشونت‌های خانوادگی یکی از مسائلی است که زنان آسیب بیشتری از آن می‌بینند و نیازمند ایجاد فضایی برای استفاده این بانوان هستیم. یکی دیگر از مشکلات کاهش سن خودکشی است و پرسش ما این است که سازمان بهزیستی چه اقدامی در راستای کاهش این آمار انجام داده است. 

معدنی‌پور با تاکید بر تحقق شهر سالمند، یادآور شد: یکی از پرسش‌های ما این است که سازمان بهزیستی چه اقداماتی برای ورود کودکان تحت پوشش این سازمان به جامعه انجام داده است؟ 

سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورا نیز با بیان این که حضور کودکان کار در خیابان‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: سازمان بهزیستی بر اساس قانون موظف است در همکاری با شهرداری و دیگر نهادها و استفاده از توان مددکارهای اجتماعی نسبت به شناسایی، جذب، پذیرش و توانمندسازی این کودکان در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر اقدام کند. 

وی افزود: سازمان بهزیستی پس از سن ۱۸ سال پذیرای معلولان نیست و خانواده‌ها نیز توان نگهداری را ندارند. پرسش ما این است که بهزیستی چه اقداماتی در این راستا انجام داده است؟ 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا هم با بیان اینکه شاید برخی اقدامات شهرداری اطلاع‌رسانی نشده است، یادآور شد: پارک شریعتی در پایان دوره چهارم مدیریت شهری کاملاً مناسب‌سازی شده و تمام فضاها برای استفاده معلولان آماده‌سازی شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز