خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۹۳۴

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و مشمولان باید ۲ ماه پیش از شروع خدمت، ثبت‌نام انجام دهند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدجواد زاده کمند گفت: فرهنگ‌سازی ترویج و تبلیغ فرهنگ مهارتی از برنامه‌های مهم ما در ۱۴۰۲ بود که توانستیم موفقیت نسبی کسب کنیم البته که با شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ فرهنگ مهارت‌آموزی را در نیرو‌های مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

­این مقام مسئول افزود: همه سازمان‌های نیرو‌های مسلح ­در سال ۱۴۰۲ تمام ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت‌آموزی پای کار آوردند.

­فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند، در حوزه هنر ۲۱ هزار و ۲۵ نفر، حوزه ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر، حوزه فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

­وی از استانداردسازی محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: بیش از ۲ هزار ۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیرو‌های مسلح ایجاد کردیم که به مهارت‌آموزی نیرو‌های وظیفه کمک می‌کند.

­سردار زاده کمند با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتغال پیش‌بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند، گفت: ۱۱ هزار نفر در سیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت پرداخت تسهیلات شدند.

­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این مقام مسئول در خصوص استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی افزود: مشمولین باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد و ۹ مشوق پیش بینی کردیم که شامل استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، تعویق اعزام تا ۶ ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیر‌ی سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیرو‌های مسلح است.

­وی با اشاره به اینکه مشمولینی که مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند باید دوره مهارت گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، گفت: فارغ التحصیلان دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور یک بسته دوره مهارتی تعریف شده را در طول تحصیل گذرانده و از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز