خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته انجام شد؛

انسداد بیش از ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۹۷۴

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در سال گذشته بیش از ۳ هزارو ۶۰۰ شماره کارت، حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شده است.

به گزارش ایلنا، سردار "محمد قنبری" در تشریح وضعیت عملکرد مبارزه با کلاهبرداری در سال 1402، اظهار داشت: مقابله جدی با کلاهبرداران و دستگیری افراد تحت تعقیب این جرم، از اولویت های مهم ماموریتی پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با جعل و کلاهبرداری می باشد.

وی افزود: با تلاش کارآگاهان در سال 1402 در حوزه مقابله با کلاهبرداری، شاهد افزایش 22.6 درصدی کشف به کشف و کشف 85 درصدی پرونده ها در سطح کشور بوده ایم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: شایع ترین کلاهبرداری ها نیز تحت عنوان خرید و فروش، برداشت متقلبانه از حساب، سایت های اینترنتی، سرمایه گذاری و دلالی بوده است.

وی در مجموع از انسداد بیش از 3 هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در راستای  افزایش هزینه ارتکاب جرم برای کلاهبرداران، در این خصوص حدود 2 هزار و 300 شماره کارت و حساب بانکی و تعداد یک هزارو 318 سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه در اختیار کلاهبرداران مسدود شده است.

سردار قنبری سال گذشته را برای پلیس آگاهی سالی پرتلاش عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح های مختلف توانستیم جرایم سازمان یافته را کاهش دهیم که امیدواریم بتوانیم برنامه ها و طرح های مختلف بیش از پیش امنیت را برای مردم عزیز فراهم کنیم.

به گزارش پلیس، این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: با رعایت ضوابط و مقررات در انجام معاملات و انجام بررسی دقیق و استعلام از دستگاه های ذیربط قبل از انجام هرگونه معامله و دادوستد خودداری و از رفتن به پای دستگاه خودپرداز برای پرداخت جایزه در کنترل و مهار وقوع کلاهبرداری با پلیس همکاری تا شرایط مطلوب تری ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز