خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

پلمب هزار و ۴۳۱ واحد متخلف در طرح نوروزی و رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۹۶

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از پلمب هزار و ۴۳۱ واحد متخلف در طرح نوروزی و رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: طرحی مشترک از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ به لحاظ تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک گفت: ۱۰هزار و ۹۰۳ واحد گشت به محل احتمالی وقوع تخلف به جهت نظارت بر بازار اعزام شد و ۱۰۱ هزار و ۶۶۶ بازرسی انجام شده و ۳۰ هزار و ۵۲۳ واحد متخلف بودند و ۲۴ هزار و ۱۷۰ فقره پرونده تشکیل شده و هزار و ۴۳۱ واحد متخلف پلمب شد.

وی درباره پرونده های رسیدگی شده گفت: ۳۸ هزار و ۸۰۸ فقره آمار پرونده های ورودی در بخش کالا و خدمات بوده است که به ۲۱ هزار و ۱۳۹ پرونده در بخش کالا و خدمات رسیدگی و مختومه شده است. همچنین هزار و ۵۶۹ فقره در بخش بهداشت و درمان پرونده تشکیل شده که ۸۰۵ پرونده مختومه شده است همچنین در بخش قاچاق کالا ۱۰۳ پرونده وارد شده و برای ۳۱ فقره حکم صادر و مختومه شده است. در مجموع در این بخش ۳۸۴۸۰ پرونده وارد ۲۱۹۷۵ پرونده مختومه شده است.

وی درباره پرونده ها به تفکیک تخلفات در این طرح ادامه داد: در بخش گران‌فروشی ۹۸۴۹ پرونده در این مدت تشکیل شده است. عدم درج قیمت ۱۶۶۳۷ پرونده، ۱۱ مورد پرونده احتکار و درخصوص سایر موضوعات  نیز ۱۰۳۱۳ پرونده در این طرح تشکیل شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: همچنان عدم درج قیمت بیشترین آمار تخلفات را دارد و ما بارها اعلام کرده ایم که این تخلفات در بازار تاثیر گذار نیست و باید به تخلفات دیگر توجه شود.

اسفنانی درخصوص پرونده های اجرای احکام خاطرنشان کرد: در این فاصله زمانی ۹۳۲۱ پرونده به اجرای احکام وصول شده و به ۸۴۳۲ فقره رسیدگی و حکم اجرا شده است و میزان محکومیت این تعداد پرونده ها ۲۷۸ میلیارد ریال بوده و ۱۷۲ میلیارد ریال حکم وصول و به خزانه دولت وارد شده است.

وی درباره تخلفات خودروسازان گفت: ما سالها به این تخلفات خودروسازان رسیدگی می کردیم اما یک رای وحدت رویه در این خصوص صادر شد و صلاحیت رسیدگی به تخلف عدم انجام تعهد از تعزیرات سلب و به قوه قضاییه و دادگاه‌های حقوقی ارجاع داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز