خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان محیط‌زیست:

آموزش و پرورش در زمینه ورود مفاهیم محیط‌زیستی به کتاب‌های درسی کم‌کاری کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۴۵۲

معاون سازمان محیط‌زیست با بیان این که وزارت آموزش و پرورش در حوزه محیط‌زیست و توسعه فرهنگ حفاظت کم‌کاری کرده است، گفت: آموزش و پرورش آن‌طور که باید در زمینه ورود مفاهیم محیط‌زیستی به کتاب‌های درسی عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان محیط‌زیست و شورای عالی استان‌ها با بیان این که وزارت آموزش و پرورش در حوزه محیط‌زیست و توسعه فرهنگ حفاظت کم‌کاری کرده است، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش آن‌طور که باید در زمینه ورود مفاهیم محیط‌زیستی به کتاب‌های درسی عمل نکرده است.

وی افزود: برای جبران مشکلات موجود در این زمینه، کارگروهی تشکیل شده است تا در محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در حوزه محیط‌زیست‌ بازنگری شود. همچنین در تلاش هستیم که از ظرفیت شوراها و دهیاری‌ها برای آموزش مردم بخصوص کودکان و نوجوانان استفاده کنیم و در ادامه کارگروهی تشکیل خواهیم داد تا محتواهای آموزشی مناسبی ایجاد شود تا در زمینه اعتلای محیط‌زیست کشور قدم برداریم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: یکی از مباحث اساسی نظام حکمرانی کشورهای توسعه‌یافته محیط‌زیست است و سازمان حفاظت محیط‌زیست کشورمان نیز همواره یکی از محورهای اصلی اقدامات خود را مردمی‌سازی و گسترش فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست قرار داده است که در این راه می‌توان از ظرفیت بالای شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده کرد. جلسه امروز نیز برای امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان محیط‌زیست و شورای عالی استان‌ها و تبیین برنامه‌های افزایش مشارکت بین ادارت محیط‌زیست‌ استانی و شهرستانی با شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: جهان امروز، جهان توجه به محیط‌زیست و امنیت سرزمینی است و با توجه به این مساله تلاش می‌کنیم برای تقویت مردمی‌سازی محیط‌زیست از ظرفیت ١٢٨ هزار نفری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده کنیم.

گفتنی است، صبح امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و شورای عالی استان‌ها با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان‌ها در ستاد سازمان محیط‌زیست همراه با برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی با ادارات کل حفاظت محیط‌زیست سراسر استان‌ها، برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز