خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان انتقال خون مدعی شد:

ایران تنها کشور خاورمیانه که مشکل اهدای خون ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۶۴

«امروز دغدغه ما دیگر زنده ماندن بیمار هموفیلی نیست بلکه بحثارتقای کیفیت زندگی این بیماران مطرح است که با پیشرفت علم، این عزیزان بتوانند به مانند مردم عادی زندگی کنند.»

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: سن امید به زندگی در بیماران هموفیلی از مرز ۴۰ سالگی عبور کرده‌ است.

به گزارش دریافتی ایلنا، دکتر علی اکبر پورفتح الله در مراسم روز جهانی هموفیلی گفت: چهل سال پیش انسان عزیزی این سازمان را تأسیس کرد که دغدغه اصلی او بیماران هموفیلی و درمان آن‌ها بود و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که امید به زندگی در بیماران هموفیلی به ۴۰ سال رسیده و عزیزان هموفیلی‌ داریم که از مرز ۴۰ سالگی عبور کرده‌اند و وارد دهه پنجم زندگی خود شده‌اند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه در گذشته بیماران هموفیلی عمدتاً در دهه اول زندگی خود از دنیا می‌رفتند، گفت: امروز دغدغه ما دیگر زنده ماندن بیمار هموفیلی نیست بلکه بحثارتقای کیفیت زندگی این بیماران مطرح است که با پیشرفت علم، این عزیزان بتوانند به مانند مردم عادی زندگی کنند.

وی، سازمان انتقال خون را واسطه میان اهداء کنندگان و مصرف‌کنندگان دانست و افزود: وظیفه این سازمان، تامین، ساماندهی و ارائه مواد با کیفیت و فرآورده‌های خونی است و خوشبختانه امروز در تولید ماده اولیه فرآورده‌های خونی(پلاسما)، کشور به خودکفایی رسیده است.

پورفتح‌الله ادامه داد: امروز با خودکفایی در تولید پلاسما توانسته‌ایم جلوی انتقال بیماریهای خونی از یک جغرافیا به جغرافیای دیگر را بگیریم و با پلاسمای ایرانی، داروهای مشتق از پلاسما را تولید کنیم، بطوریکه بیش از ۲۵۰ هزار لیتر پلاسما به خارج از کشور ارسال شده و پس از تبدیل این پلاسما به دارو، به کشور بازگشته است.

وی تأکید کرد: در منطقه خاورمیانه تنها کشور ایران است که مشکل اهدای خون ندارد، به طوریکه در سال گذشته چیزی بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون توسط اهداءکنندگان اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز