خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر صنعت:

زنان معدنکار نادرستی تفکیک جنسیتی را اثبات کردند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۴۷

«توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی بدون حضور زنان تحقق پیدا نمی‌کند. / زنان سهم ۵۰ درصدی در بدنه کار‌شناسی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت دارند.»

مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور بانوان گفت: واقعیت این است که امروز توسعه پایدار بدون مشارکت همه جانبه بانوان امکان پذیر نیست و حضور زنان معدنکار در کشور نادرستی تفکیک جنسیتی در این بخش را به اثبات رساند.

به گزارش ایلنا، سهیلا جلودار‌زاده در حاشیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌های زنان و توسعه پایدار با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به خبرنگاران گفت که نقش بخش معدن در رشد و توسعه کشور با جایگاهی که ایران در این حوزه در عرصه بین المللی دارد، غیرقابل انکار است.

وی نقش مهم وزارت صنعت، معدن وتجارت را در رشد اشتغال کشور یادآور شد و افزود: دولت‌ها باید به حق حضور ۵۰ درصدی بانوان در عرصه‌های مختلف اعتقاد داشته باشند.

به اعتقاد جلودار‌زاده، زنان سهم ۵۰ درصدی در بدنه کار‌شناسی وزارتخانه یاد شده را دارند و در این نمایشگاه شاهد حضور فعال بانوان زمین‌شناس هستیم.

وی حمایت بانک صنعت و معدن از بانوان کارآفرین در پروژه‌های مختلف را خاطرنشان کرد و گفت: توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی بدون حضور زنان تحقق پیدا نمی‌کند، بنابراین برپایی این نمایشگاه، به منظور باور پذیری هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی داخلی است.

مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار امیدواری کرد بانوان فارغ التحصیل رشته معدن از دانشگاه‌های کشور در قالب تعاونی‌ها بتوانند از تخصص خود به منظور شکوفایی هرچه بیشتر این بخش بهره گیرند.

وی از برنامه ریزی برای شکل گیری بنیاد مسوولیتهای اجتماعی زنان خبر داد که در حاشیه این نمایشگاه گام‌های تاسیس آن برداشته شده و چشم انداز ۱۰ ساله را ترسیم می‌کند و تلاش حول محور تحقق ۳۰ درصد مشارکت بانوان در امور را در برنامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز