خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی آموزش تلفیقی و فراگیر دانش‌آموزان استثنایی

کد خبر : ۱۶۳۰۷۶

«همکاری مستقیم در اجرای آزمایشی آموزش فراگیر، تهیه و تولید منابع در زمینه آموزش های تلفیقی و فراگیر، برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان، کارکنان، کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش و پیگیری لازم برای تدوین و تصویب آیین نامه و شیوه نامه اجرایی را از مجموعه اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد.»

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از ابلاغ شیوه نامه اجرایی آموزش تلفیقی و فراگیر دانش آموزان با نیازهای ویژه برای اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استانها خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نامدار عبدالهیان، همکاری مستقیم در اجرای آزمایشی آموزش فراگیر، تهیه و تولید منابع در زمینه آموزش های تلفیقی و فراگیر، برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان، کارکنان، کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش و پیگیری لازم برای تدوین و تصویب آیین نامه و شیوه نامه اجرایی را از مجموعه اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درخصوص طرح آموزش تلفیقی – فراگیر گفت: در این روش دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس های آموزش و پرورش عادی در کنار سایر دانش آموزان با بهره گیری از برنامه های مشترک و فضای آموزشی مناسب مشغول به تحصیل می شوند و در صورت نیاز از خدمات معلمان رابط به عنوان تسهیل گر استفاده می کنند.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش به منظور دستیابی به توافقات بین المللی مبنی بر فراهم کردن آموزش کیفی و قابل دسترس برای تمامی افراد و تعهدات دولت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آموزش برای همه داکار(۲۰۰۰ میلادی)، با انتخاب راهبرد جایگزینی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی بر تامین کیفیت آموزش و پرورش برای تمامی کودکان تلاش کرده است.
عبدالهیان با اشاره به تصویب اجرای قطعی آموزش تلفیقی و فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۹۰ خاطر نشان کرد: براساس این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش باید اعتبارات لازم را برای اجرای مطلوب آن پیش بینی کند و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز را در نظر بگیرد، همچنین استانداردها و شاخص های نیروی انسانی فضا و تجهیزات مدارس مجری را تدوین کند.

ابلاغ شیوه نامه اجرایی آموزش تلفیقی و فراگیر

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: شیوه نامه اجرایی آموزش تلفیقی و فراگیر دانش آموزان با نیازهای ویژه برای اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در این شیوه نامه ضمن تدوین اهداف، واحدهای آموزشی تلفیقی و فراگیر و وظایف آنها و نحوه ساماندهی کلاس ها، همچنین آموزگار و دبیر مربوط و وظایف این عزیزان و تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می گیرد، تشریح شده است.

عبدالهیان با اشاره به اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان متولی امور آموزشی، توان بخشی و پرورشی دانش آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: این سازمان سعی کرده است در قالب توسعه آموزش های تلفیقی و فراگیر اقداماتی را به مرحله اجرا بگذارد و مبتنی بر اهداف و وظایف سازمان در اساسنامه خود که مصوب مجلس شورای اسلامی است، راهبردهای کیفیت بخشی آموزش و پرورش برای تمامی کودکان این مرز و بوم را اجرا کرده و اولویت جای گیری دانش آموزان استثنایی را در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان قرار داده است.

وی همکاری مستقیم در اجرای آزمایشی آموزش فراگیر، تهیه و تولید منابع در زمینه آموزش های تلفیقی و فراگیر، برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان، کارکنان، کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش و پیگیری لازم برای تدوین و تصویب آیین نامه و شیوه نامه اجرایی را از مجموعه اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خواند.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده است که انجام پژوهش در زمینه فضاهای مناسب این دانش آموزان و مناسب سازی مدارس پذیرا از جمله این اقدامات است.
عبدالهیان اظهار داشت: به نظر می رسد که با توجه به تاکید برنامه پنجم توسعه در زمینه توسعه کیفی و کمی رویکرد آموزش تلفیقی و فراگیر و به منظور کیفیت بخشی به برنامه های تدوین شده در آیین نامه و شیوه نامه مربوطه، لازم است که اعتبارات خوبی برای این برنامه در نظر گرفته شود تا روند اجرای آن روز به روز بهتر شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان گفت: امید است همه دست اندرکاران به منظور انجام وظایف حوزه آموزش تلفیقی و فراگیر اهتمام لازم را بعمل آورده و حمایت و پشتیبانی از برنامه های این حوزه را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز