خبرگزاری کار ایران

تربیت سرمایه انسانی عاملی مهم در تحقق شعار سال است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۴۶

شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می‌کند و تمامی تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند و با شهادت، عبادت عملی وعلمی خود را کامل می‌سازد.

معاونت دولت امور اجرایی مجمع متخصصین ایران با اشاره به نقش تربیتی معلمان، گفت: تربیت سرمایه انسانی کار متعهد، جهادگر و متخصص عاملی مهم در تحقق شعار سال است.

به گزارش ایلنا، افشار، معاونت اجرایی امور دولت مجمع متخصصین ایران با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «شهید مطهری یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی بوده و طرح اصلی نظام اسلامی با مغز قوی و دل آگاه و هوشمند علمی او شکل گرفت و او فرزند امام(ره) و پشتوانه محکمی برای حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها و نیز خدمتگزاری سودمند برای ملت و کشور بود»، اظهار داشت: ۱۲ اردیبهشت ماه، سالگرد شهادت علامه شهید دکتر مرتضی مطهری، اندیشمند برجسته جهان اسلام و از معماران بنای فکری نظام اسلامی، فرصت مناسبی برای تجلیل و تکریم از خدمات تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت و پژوهشگران عرصه علم و معرفت است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد، تصریح کرد: معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند که در این مسیر مقدس، بزرگانی همچون علامه شهید استاد مرتضی مطهری گام نهاده‌اند که نامشان بر تارک زمان می‌درخشد.

مدیر کل اجرایی امور دولت مجمع متخصصان ایران افزود: شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می‌کند و تمامی تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند و با شهادت، عبادت عملی وعلمی خود را کامل می‌سازد.

افشار با اشاره به شرایط دوران زندگی شهید مطهری بیان داشت: وی در عصر و روزگاری می‌زیست که هویت فرهنگی و تمدن جهان اسلام و بخصوص ایران به طور وسیع در موضع هجمه‌های مهاجمان قرارداشت و حجم و گستره فرهنگ غرب با سیاست‌ها و حمایت‌های آمریکا روز به روز بر بام فرهنگ کشور در حال افزایش بود. از سوی دیگر فرهنگ و ایدئولوژی چپ و مارکسیسم - لنینیسم در شعاع وسیع تری در عرصه جهانی و ایران مبانی ادیان و ارزش‌های اسلامی و ملی را مخدوش و در میان نسل جوان و دانشگاهی شبهه پراکنی می‌نمود. در درون نیز احزاب ملی و ناسیونالیست سعی وافر می‌کردند تا اسلام را کالای فرهنگی غرب و عنصری بیگانه برای تمدن کهن ایران معرفی کنند. مهم‌تر ازموارد فوق موج التقاط و تاویل و تفسیر به رای در شناخت دین روز به روز فزونی می‌یافت و گروه کثیری از نسل دانشگاهی را روانه عرصه فرهنگی غرب و مارکسیسم آن هم به نام اسلام واقعی و ناب می‌کرد.

وی ادامه داد: در آن بحران فکری و اعتقادی شهید مطهری رسالت مرزبانی جبهه اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی را برعهده داشت و با دوراندیشی، تیزبینی و فراستی خاص تحریف و التقاط را در هر چهره و نقابی شناخت و با قلمی روان و بیانی دلنشین به رویارویی پرداخت و دست‌های دوچهرگان نفاق و الحاد را افشا کرد و غبارهای به وجود آمده در دین را زدود واسلام راستین و واقعی را فریاد کرد، بنابراین شناساندن ابعاد و زوایای مختلف زندگی علمی و رسالت ایشان برای نسل جوان ضروری است و به تعبیر مقام معظم رهبری همچنان نیازمند مطهری‌ها هستیم.

مدیر کل اجرایی امور دولت مجمع متخصصان ایران گفت: متخصصین تعلیم وتربیت آینده سازِ کشورمان باید همگام با پیشرفت دانش بشری با توجه به حکمت مطهر استاد مطهری و اندیشه‌های والای اسلام ناب محمدی(ص) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با همتی والا و تلاش انسان‌هایی خودباور، خلاق، متعهد و متخصص را به جامعه تحویل داده و در رشد کمی و کیفی نیروی انسانی که مهم‌ترین پتانسیل اجتماعی و سرمایه ملی هر کشوری محسوب می‌شود، نقش اساسی خود را ایفا کنند.

افشار افزود: به تعبیر بهتر، بازسازی توسعه فرهنگی جامعه امروز ما بدون در نظر گرفتن و به کار بستن اندیشه‌های سترگ مطهری، اب‌تر، ناکارآمد و ناقص خواهد بود، چرا که اندیشه پاک دیروز زیر بنای اندیشه امروز و فرداهاست. آفاق معرفتی و گستردگی اندیشه استادمطهری به میزانی وسیع است که توانایی دارد خمیرمایه بخش وسیعی از حل آ سیب‌های فکری جامعه امروز را فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده باید مسئولان امر به ویژه مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به این نکته که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایۀ ملی هر کشور نیروی کار متعهد، جهادگر و متخصص آن است و اینکه باید برای تربیت چنین سرمایه‌ای طرحی بر‌تر ارائه و الگویی مناسب انتخاب کرد توجه جدی کنند.

افشار در پایان تاکید کرد: دانشگاهیان باید با تاسی از آن مطهر اندیشه‌ها که از جامعیت، آینده نگری و امید آفرینی برخوردار بود، مانند وی در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی ودر سالی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریت جهادی «نامگذاری شده است برای نهادینه سازی آن برای همیشه و در تمامی ابعاد وبا عزمی راسخ کمر همت بسته و راهکارهای تحقق این شعار را مهیا سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز