خبرگزاری کار ایران

پزشکی قانونی اعلام کرد

۱۵۱۴ کشته در تصادفات فروردین امسال

کد خبر : ۱۷۳۸۰۵

تلفات حوادثرانندگی فروردین‌ماه سال جاری با ۵.۴ درصد کاهش به هزار و ۵۱۴ نفر رسید؛ تعداد افراد فوت‌شده در حوادثرانندگی فروردین سال گذشته هزار و ۶۰۱ نفر بود.

گزارش پزشکی قانونی در مورد تعداد کشته‌های حوادثرانندگی اعلام شد.

در فروردین امسال هزار و ۵۱۴ نفر در حوادثرانندگی جان باختند که از این تعداد هزار و ۱۳۸ نفر مرد و ۳۷۶ نفر زن بودند.

از کل تلفات حوادثرانندگی در این ماه هزار و ۲۱ نفر در جاده‌های برون شهری، ۳۳۶ نفر در محورهای درون شهری و ۱۵۰ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت استان‌های فارس با ۱۴۴، خوزستان با ۱۲۱ و کرمان با ۱۰۷ فوتی بیشترین و استان‌های اردبیل با ۱۱، ‌ یزد با ۱۲ و ایلام با ۱۵ فوتی کمترین آمار تلفات حوادثرانندگی را داشته‌اند.

آمار مصدومان حوادثرانندگی نیز که در فروردین امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۵ هزار و ۲۷۶ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۱ درصد کاهش یافته است. از کل مصدومان حوادثرانندگی این مدت ۱۷ هزار و ۱۱۲ نفر مرد و هشت هزار و ۱۶۴ نفر زن بودند.

بر اساس اطلاعات آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، در فروردین ۵ سال گذشته(۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳) فروردین امسال کمترین آمار تلفات حوادثرانندگی را به خود اختصاص می دهد این در حالی است که فروردین سال ۸۹ با هزار و ۹۷۴ فوتی بیشترین تلفات رانندگی را در مقایسه با سال‌ها دیگر داشته است.

در سال ۱۳۸۹ هزار و ۹۷۴ نفر، سال ۱۳۹۰ هزار و ۸۲۷ نفر، ‌ سال ۱۳۹۱ هزار و ۵۳۹ نفر، سال ۱۳۹۲ هزار و ۶۰۱ نفر و در سال جاری هزار و ۵۱۴ نفر در حوادثرانندگی جان خود را از دست دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز