خبرگزاری کار ایران

تایید اصالت نقش یوزپلگ روی پیراهن تیم ملی توسط ابتکار

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۷۷۲

«پیام ما در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل یک پیام ایرانی - آسیایی و در نهایت جهانی است. متاسفانه برخی حاشیه‌سازی‌های بی‌ربط می‌خواهند اقدامات مثبت ما را تحت‌الشعاع قرار دهند.»

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که اصالت نقش «یوزپلنگ ایرانی» روی پیراهن تیم ملی مورد تایید سازمان او قرار دارد، گفت: بردن یک پیام در جام‌ جهانی از سوی ملی‌پوشان ایرانی یک برد محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در نشست خبری «محیط زیست و تیم ملی» گفت: بیش از یک دهه است که کمیته ملی المپیک شاخه‌ای درباره محیط زیست ایجاد کرده است. پیوستگی بحثورزش و محیط زیست روشن است سالم بودن هوا برای یک ورزشکار امری الزامی است. ما روزانه ۱۶ کیلو هوا تنفس می‌کنیم و آلودگی هوا عامل اصلی ورزش نکردن است.

وی ادامه داد: بر خلاف حاشیه‌هایی که شکل گرفته، یوز پلنگ ایرانی بسیار شبیه یوزپلنگ آفریقایی است. شاید تفاوت‌های کوچکی وجود داشته باشد اما به لحاظ ظاهری تقریبا این دو یوزپلنگ عین هم هستند. پیام ما در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل یک پیام ایرانی - آسیایی و در نهایت جهانی است. متاسفانه برخی حاشیه‌سازی‌های بی‌ربط می‌خواهند اقدامات مثبت ما را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی افزود: فیفا برای نخستین بار پذیرفته است که یک نماد زیست محیطی روی پیراهن تیم ملی ایران باشد. این که می‌گویند این نماد چه ربطی به فوتبال دارد، ناشی از تنگ‌نظری و بینش محدود آنهاست. آسیب به هرگونه از جانداران زمین، آسیب رساندن به همه بشر است.

وی افزود: امروز تیم ملی در بازی‌های خود در جام‌جهانی یک پیام برای جهانیان دارد که خودش یک برد است. این نماد تعهد ورزشکاران ما را به محیط زیست نشان می‌دهد. ما به دنبال آینده فرزندانمان هستیم و باید همگی به این مساله توجه کنیم تا اثربخشی آن را ببینیم. روح حرکت ما یک حرکت فرهنگی - آموزشی است و می‌دانیم که فوتبال در جهان پربیننده است و ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا پیام‌مان را به جهانیان منتقل کنیم و امیدواریم این انتقال پیام به شایستگی صورت گیرد و امیدواریم این کار ادامه‌دار باشد.

معاون رییس‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا این گونه اقدامات در مسابقات دیگر هم صورت می‌گیرد یا نه، اظهار کرد: حتما باید از فرصت‌های پیش‌رو استفاده کنیم و در مناسبت‌های بین‌المللی مثمرثمر باشیم و حتما برای رقابت‌های بعدی خودمان را آماده می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که کفاشیان گفته است، فیفا فعلا با دادن توپی که روی آن نماد همه جانداران در حال انقراض کشورهای حاضر در جام‌جهانی روی آن نقش بسته شده و قرار است به لیونل مسی در بازی ایران و آرژانتین داده شود، گفت: ما در حال پیگیری این قضیه هستیم اما اصل اتفاقی که رخ داده و باید به آن توجه کرد قرار گرفتن " یوزپلنگ ایرانی " روی پیراهن تیم ملی است. این مهم‌ترین اقدام صورت گرفته است و ما با این کار پیام‌مان را انتقال می‌دهیم. از سوی دیگر امیدواریم مساله مورد اشاره شما هم حل شود.

ابتکار در ادامه باز هم از حاشیه‌سازی‌هایی که درباره " یوزپلنگ ایرانی " شکل گرفته صحبت کرد و گفت: نمی‌توانم بگویم که این حاشیه‌سازی از کجا نشات گرفته است اما کارشناسان صراحتا اعلام کرده‌اند که تفاوت ظاهری میان گونه آسیایی و افریقایی یوزپلنگ ایرانی وجود ندارد. اختلاف ژنتیکی وجود دارد اما از لحاظ ظاهری اختلافی وجود ندارد. تصویر " یوزپلنگ ایرانی " روی پیراهن تیم ملی کاملا مورد تایید ماست. از سوی دیگر فیفا پیراهن تیم ملی را که با امضای بازیکنان است در اختیار موزه فیفا قرار داد.

او در پاسخ به این سوال که آیا سازمان محیط زیست نماینده‌ای در جام‌جهانی خواهد داشت بیان کرد: جز " یوزپلنگ ایرانی " نماینده دیگری نداریم!

رییس سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که اصل ماجرای " یوزپلنگ ایرانی " از کجا بوده است، بیان کرد: پیشنهاد این قضیه از سوی آقای نورآقایی بود. خوشحالیم که این پیشنهاد از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه مدنی ارائه شده است. این ایده منشایی مشخص دارد و مورد استقبال سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که گفته می‌شود طرح " یوزپلنگ ایرانی " روی پیراهن تیم ملی ایران روی یکی از سایت‌های خارجی با قیمتی پایین برای فروش گذاشته شده بود، بیان کرد: در این باره باید خود طراح توضیح دهد و چنین چیزی را نشنیده‌ام. از سوی دیگر وقتی این طرح کشیده می‌شود، به سرعت روی اینترنت منتشر می‌شود و هیچکس نمی‌تواند مانع از انتشار آن شود.

وی خاطرنشان کرد: ما مالکیت و ثبت اختراع آن را اعلام نکرده‌ایم. این که اصالت کار از کجاست، یک سازمان دولتی به شما می‌گوید که هیچ ابهامی وجود ندارد. این حاشیه‌ها را باید کنار گذاشت و خوشحال باشیم که فیفا طرح ما را پذیرفته و می‌توانیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از کارمان دفاع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز