خبرگزاری کار ایران

دبیر مبارزه با مواد مخدر استان سمنان:

۵۵ درصد والدین پس از ۵ سال از اعتیاد فرزندشان آگاه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۸۷۶

«بر اساس طرح شیوع شناسی ۵۸ درصد از معتادین زیر ۳۵ سال سن دارند. / ۶۳ درصد معتادان متاهل هستند. / یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد.»

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از بی اطلاعی ۵۵ درصد والدین از اعتیاد فرزندان خود خبر داد و گفت: این والدین پس از پنج سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می شوند.

«حمیدرضا محمدیان» روز شنبه و در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری افزود: برابر آمارهای ارائه شده، ۱۴ درصد معتادان در سنین ۱۵ تا ۱۹ سال قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد از دانشجویان و ۵۵ تا ۵۷ درصد دانش اموزان اطلاعات کافی از مواد مخدر و معضل اعتیاد ندارند گفت: بر اساس طرح شیوع شناسی ۵۸ درصد از معتادین زیر ۳۵ سال سن دارند.

محمدیان بر ترویج فرهنگ پیشگیری و مقابله با اعتیاد تاکید کرد و گفت: مقابله با اعتیاد نیازمند مبارزه ای جدی، هدفمند و عزم ملی با مشارکت قشرهای جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۳ درصد معتادان متاهل هستند این مساله را یک زنگ خطر دانست و گفت: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که به عنوان یک جنگ افزار نرم مورد استفاده دشمنان نظام و انقلاب قرار می گیرد.

محمدیان، ایجاد بحران هویت، سست کردن عزم و اراده مردم و نیز ارزشهای جامعه را از آثار سوء مواد مخدر و اعتیاد برشمرد و گفت: مقابله با مواد مخدر در ایران تاکنون سه هزار و ۷۰۰ نفر شهید و ۱۲ هزار جانباز داشته است که این نشان از عزم نظام در مقابله با این بلای خانمانسوز است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: برابر آمارهای موجود یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم شش میلیون نفر از افراد جامعه در معرض آسیب اجتماعی مواد مخدر هستند.

وی گفت: سمنان در بحثاعتیاد و مواد مخدر بر اساس طرح شیوع شناسی از استانهای پاک تلقی می شود و در رده بیست و هفتم استانها قرار دارد.

محمدیان توسعه آموزشهای مرتبط با پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را از برنامه های این استان برشمرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳۶۹ هزار نفر از قشرهای مردم استان سمنان در خصوص مسایل پیشگیری و آشنایی با اثرات سوء مصرف مواد مخدر آموزش دیده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: بیش از ۲۸ درصد از معتادان منزل دوست را اولین مکان تجربه مواد مخدر بیان کردند و بیش از ۲۲ رصد منزل خود و بقیه اماکن مخروبه، پارک و… را اعلام کردند.

پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز