خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد خبر داد:

جمع‌آوری ۱۰۰ میلیارد تومان زکات طی سه ماه

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۸۸۶

«در سال گذشته افزون بر۲۷۰ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع آوری شد. / ۵۰ درصد درآمد زکات همراه با معادل تشویقی را برای امر پروژه‌های عمرانی شامل غسالخانه، ساخت مسجد، خانه عالم و…ا هزینه می‌کنیم.»

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از جمع آوری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید ستاری با اعلام این خبر افزود: موضوع جمع آوری زکات در کنار ۹۵ طرح مشارکتی دیگر زمینه حضور ارزنده مردم را در تامین منابع و کمک به نیازمندان فراهم می‌کند و در سال گذشته افزون بر۲۷۰ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع آوری شد که شاهد حضور پرشور مردم در عرصه های مختلف بودیم.
وی به توسعه روستاها اشاره و اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه همه جانبه روستاها با کمک خیرین و دولت درصدد هستیم ۵۰ درصد درآمد زکات همراه با معادل تشویقی را برای امر پروژه‌های عمرانی شامل غسالخانه، ساخت مسجد، خانه عالم، راه روستایی، مراکز فرهنگی، آب آشامیدنی، حسینیه و کلاً توسعه روستاها هزینه کنیم.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: در بحثمسکن، تامین جهیزیه دختران خانواده ها، ازدواج، هزینه درمان بیماران صعب العلاج، هزینه‌های فرهنگی برای ارتقای وضعیت فرهنگی خانواده‌ها وتامین نیاز تحصیلی فرزندان مجموعه اقداماتی است که برای رفع نیاز خانواده های نیازمند ساکن در روستا به عنوان سهم نیازمندان از محل درآمد زکات اقدام می کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال ۹۳ باید تلاش جهادگرانه خود را معطوف به بحثتوسعه اقتصادی و فرهنگ جامعه کنیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی برای جمع آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور داریم که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در استانهای مختلف مبتنی بر شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و محصولات کشاورزی که بدست می‌آید در باب جمع آوری زکات واجب و مستحبی گام های بعدی را بر می داریم.
به گفته ستاری در کنار بحثجمع آوری زکات اقدامات دیگری هم صورت می گیرد و یکی از آنها ساخت مساجد است که در استان هرمزگان در حال اجراست و با استفاده از ظرفیت خیرین تا الان بیش از ۶۵ باب مسجد به بهره برداری رسیده و یا در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: در این راستا اقدامات بسیار ارزنده ای از سوی نماینده ولی فقیه در استان انجام شده که زمینه حضور خیرین را در این امر مهم فراهم کرده است.
ستاری در پایان گفت: بر مبنای هدف گذاری که صورت گرفته برای رفع مشکل روستاهای فاقد مسجد در ابتدای کار ۴۲۰ باب مسجد نیاز روستاهای این استان بوده است که خوشبختانه امروز با مجموعه اقدامات وسیعی که در امر زکات با حضور خیرین صورت گرفته امیدواریم که تا سال آینده ۱۸۰ باب مسجد در روستاهای فاقد مسجد در این استان بسازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز