خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از افزایش گرد و غبار جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۲۴

«گرد و غبار ضمن پایین آوردن کیفیت هوا، کیفیت زندگی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. / آنچه که بیشتر به عنوان گرد و غبار مطرح است ذرات معلقی است که از منشاء زمینی و در پی پدیده های هواشناسی نظیر باد تولید شده و میدان دید را کاهش می دهد.»

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اجرای مدیریت یکپارچه جامع کاهش آلودگی هوا و مدیریت شهری از جمله برنامه هایی است که می تواند از تولید گرد و غبار جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا، دکتر کاظم ندافی با بیان اینکه «یکی از آلاینده های معیار در آلودگی هوا ذرات معلق است که می تواند از منابع مختلف کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار دهد»، افزود: ذرات معلق ممکن است به شکل دوده، دانه های شن و ماسه، ذرات ناشی از احتراق ناقص سوخت در موتورها و نظایر آن تولید شود اما آنچه که بیشتر به عنوان گرد و غبار مطرح است ذرات معلقی است که از منشاء زمینی و در پی پدیده های هواشناسی نظیر باد تولید شده و میدان دید را کاهش می دهد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که گرد و غبار ضمن پایین آوردن کیفیت هوا، کیفیت زندگی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

دکتر ندافی با اشاره به این که گرد و غبارها یا مجموع ذرات معلق شامل کلیه ذرات و از جمله مقادیری از ریزگردها نیز هستند، خاطرنشان کرد: کاهش زمان مواجهه با آلاینده های هوا با توجه به توصیه های بهداشتی از جمله عدم فعالیت فیزیکی غیر ضروری در محیط های باز، عدم تردد کودکان، سالمندان و افراد داری بیماری های زمینه ای در فضای آزاد و استفاده از ماسک های تنفسی استاندارد P۱, P۲ برای مقابله و به حداقل رساندن استنشاق ذرات معلق از راهکارهای موثر کاهش اثرات ریزگرد و گرد و غبار است.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین توصیه کرد: از ورزش سنگین بویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستید خودداری کنید، در خانه یا محیط های بسته بمانید و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید، در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانید، اگر دارای آسم هستید یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده نمودید، برنامه درمانی خود را دنبال کنید و اگر نشانه ها برطرف نشد با پزشک خود مشورت کنید.

وی با اشاره به الگوی های بین المللی برای حل این معضل توضیح داد: جهت مقابله با گرد و غبار که عمدتاً منشاء طبیعی و زمینی دارد، راهکارهای اجرایی شامل مدیریت منابع آب و تالاب ها و تثبیت خاک مورد تایید هستند. همچنین اجرای مدیریت یکپارچه جامع کاهش آلودگی هوا و مدیریت شهری از جمله برنامه هایی است که می تواند از تولید گرد و غبار جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز