خبرگزاری کار ایران

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت:

امنیت در کربلا و نجف از سایر شهرها بالاتر است / استقبال ایرانی‌ها از اعزام در لیالی قدر

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۵۱

«با نزدیک شدن به زمان اعزام ها، شرایط امنیتی کشور عراق را از سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق پیگیری می‌کنیم تا مشکلی برای اعزام زائران ایجاد نشود.»

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از استقبال مردم برای اعزام به عتبات در شب‌های قدر خبر داد و گفت: نیمی از ظرفیت کاروان‌های عتبات اعزامی در ماه مبارک رمضان تکمیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تا صبح امروز بیش از نیمی از ظرفیت کاروان‌های عتبات برای اعزام در ماه مبارک رمضان که از نیمه دوم این ماه آغاز خواهد شد، تکمیل شده و بیشتر ثبت نام‌های زائران مربوط به اعزام‌های لیالی قدر بوده است.

وی افزود: ثبت نام دوره جدید اعزام‌های عتبات مربوط به اعزام‌های ۲۱ تیرماه تا چهارم مهرماه از دهم تیرماه آغاز شده و روند ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه خواهد داشت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با نزدیک شدن به زمان اعزام ها، شرایط امنیتی کشور عراق را از سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق پیگیری می‌کنیم تا مشکلی برای اعزام زائران ایجاد نشود.

وی ادامه داد: فعلاً امنیت در شهرهای کربلا و نجف نسبت به سایر شهرها بالاتر است بویژه در شهر نجف که مشکلی هم‌اکنون وجود ندارد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در صورتی که منابع مستقر در عراق شرایط امنیتی آنجا را برای اعزام زائران مطلوب ندانند اعزام‌ها در فرصت دیگری انجام خواهد شد.

نظافتی افزود: در اعزام‌های ماه مبارک رمضان، زائران ۳ روز در نجف و ۴ روز در کربلا و یا بالعکس مستقر خواهند شد و سفر به کاظمین از برنامه زیارتی زائران حذف شده است.

دور جدید ثبت نام‌های سفر عتبات از دهم تیرماه آغاز شده و تا تکمیل ظرفیت کاروان‌های عتبات ادامه خواهد داشت.

متقاضیان سفر به عتبات در این دوره می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات زیارتی در سراسر کشور و یا مراجعه به پایگاه اینترنتیwww. atabat. org. irبرای ثبت نام قطعی در کاروان‌ها اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز