خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر خبرداد:

افزایش ۲۵ درصدی توان امدادی سازمان امداد و نجات

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۲۷۶

۱۴۶۳ پایگاه ثابت موقت و سیار در کشور داریم / ظرفیت حدود ۸۰ هزار تغذیه اضطراری، ۴۰ هزار اسکان اضطراری و ۱۸ هزار درمان اضطراری را نیز داریم.

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر از افزایش ۲۵ درصدی توان امدادی این سازمان نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی سیف در نشست خبری اجرای مرحله دوم طرح امداد تابستانه که امروز برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح امداد تابستانه که از ۱۵ خردادماه آغاز شده تا ۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته در ماه مبارک رمضان درصد کمی از فعالیت‌ها کاهش پیدا کرد اما در جاهایی که تردد زیادی دارد پایگاه‌های سیار سازمان همچنان حضور داشته اند.

سیف با اشاره به اینکه ۱۴۶۳ پایگاه ثابت موقت و سیار در کشور داریم، افزود: ۴۷۸ پایگاه ثابت و ۹۸۵ پایگاه به طور موقت و سیال است.

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: نزدیک به ۱۴۷ هزار نفر روز از عزیزان داوطلب شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی ادامه داد: ۱۱۸۱ دستگاه آمبولانس، ۲۰۹ دستگاه خودرو ویژه عملیات و ۱۳۰۰ خودرو از انواع‌ دیگر در پایگاه‌ها مستقر هستند.

سیف با‌اشاره به اینکه در این طرح از ۱۷ فروند بالگرد نیز استفاده می‌کنیم، افزود: همچنین ظرفیت حدود ۸۰ هزار تغذیه اضطراری، ۴۰ هزار اسکان اضطراری و ۱۸ هزار درمان اضطراری را نیز داریم.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵.۴ درصدی در نفرات، تجهیزات و پایگاه‌ها داشتیم، افزود: در مجموع توان امدادی ما نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سیف با اشاره به اینکه نیروی انسانی سازمان نیز نسبت به سال گذشته افزایش نیم درصدی داشته است، افزود: سال ۹۲ حدود ۱۴۶ هزار نیروی انسانی داشتیم که امسال ۱۴۷به هزار و ۲۸۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین در مورد مدت زمان حضور نیروهای هلال احمر در صحنه حادثه گفت: به طور میانگین حدود ۹ تا ۱۰ دقیقه از زمان اعلام تماس با شماره ۱۱۲ زمان می برد تا نیروهای سازمان در صحنه حادثه حاضر شوند که البته این مدت زمان مربوط به کل کشور نیست.

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: پایگاه‌های سازمان نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است که البته برای افزایش آن برنامه داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز