خبرگزاری کار ایران

منکری به نام " برداشت سلیقه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر "

کد خبر : ۲۰۵۵۷۸

هنوز بر مواضع خودمان و حرف‌های وزیر کشور مبنی بر اینکه هر حرکت دسته جمعی نیاز به مجوز دارد هستیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین المل وزارت کشور تاکید کرد: هنوز بر مواضع خودمان و حرف‌های وزیر کشور مبنی بر اینکه هر حرکت دسته جمعی نیاز به مجوز دارد، هستیم.

۲۳ شهریور ماه امسال انصار حزب الله به طور رسمی اعلام کرد که با چهار هزار نیرو برای مبارزه با بدحجابی و فساد به سطح شهر می‌آید و نیروهای مووجود برای پوشش کامل این فریضه سه هزار زن و بقیه مرد هستند. درحالی که در‌‌ همان موقع وزارت کشور اعلام کرد هرگونه فعالیت دسته جمعی از جمله گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر انصار حزب الله باید با مجوز وزارت ارشاد صورت گیرد. دبیر کل انصار حزب الله با صدور بیانیه‌ای با یادآوری اصل هشتم قانون اساسی ذکر لسانی را بلامانع دانست و کارشان را فریضه‌ای دانست که به هیچ قانونی مربوط نیست.

عبدالمجید محتشم در مورد غیر قانونی بودن و نداشتن کارت شناسایی نیروهایی که در سطح شهر پخش می‌کند، گفت: به وزیر کشور در مورد اقدامات خود نامه‌ای نوشتم و توضیح دادم که بحثتقابل نیست و به هیچ وجه مشکل امنیتی ندارد که البته خواستیم بیشتر در جریان قرار بگیرند. دلیلی هم برای کارت شناسایی وجود ندارد زیرا کارت و اینجور چیز‌ها برای کارهای حکومتی است.

حال امروز سایت خبری انصار حزب الله با انتشار بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: حزب الله مامور معذور نیست که با برپا شدن گرد و خاک احیانا منفعل یا از صحنه به در شود. گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر سیار نه ضابط قضایی هستند و نه مامور بگیر و ببند که نیاز به کسب اجازه از کسی داشته باشند.

این درحالی است که وزارت کشور به کرات تاکید کرده بود هرگونه فعالیت دسته جمعی‌ای حتی اگر به منظور امر به معروف و نهی از منکر باشد هم نیاز به مجوز دارد و اجرای آن عین قانون شکنی است. اما انصار همچنان مصرانه بر مواضع خود ایستاده و درجایی دیگر از بیانیه‌اش با فرستادن شماره پیامک و جذب نیروهای بیشتر گفت: ما کارمان را از اول تیرماه شروع کرده‌ایم و رسانه‌ها هنوز چیز خاصی ندیده‌اند.

انصار با بیان اینکه کجای قانون آمده است که اگر این فریضه الهی به صورت دسته جمعی و سواره انجام شود غیر قانونی است ادامه داد: گروه‌های امر به معروف وناهی از منکر سیار نه ضابط قضائی هستند و نه مامور به بگیر و ببند که نیاز به کسب اجازه از کسی داشته باشند. آنان جمعی دغدغه‌مند هستند که در این وانفسای لجام گسیختگی فساد و فحشا در معابر برای اقامه فریضه واجب الهی قیام کرده‌اند و هزینه آن را نیز به جان خریده‌اند.

این در حالی است که امروز رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الاملل وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: در رابطه با این موضوع و بیانیه انصار حزب الله تاکید می‌کنم وزارت کشور هنوز بر مواضع خودش مبنی بر اینکه هر حرکت دسته جمعی‌ای نیاز به مجوز دارد است.

روح الله جمعه‌ای با بیان اینکه همه امور باید در چارچوب قانون و نهادهای مسوول باشد، تصریح کرد: فکر می‌کنم این مساله نیاز به تفسیر ندارد. شخص وزیر و وزارت کشور همانطور که بار‌ها اعلام کرده همچنان هرگونه حرکت دسته جمعی بدون مجوز حتی به بهانه امر به معروف و نهی از منکر را عین قانون شکنی می‌داند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز