خبرگزاری کار ایران

درخواست گروهی از فعالان اجتماعی از خانواده مرحوم سربندی

درخواست گذشت از اعدام قاتل

کد خبر : ۲۱۲۱۳۹

این گروه از دانشجویان و دانش آموختگان، هنرمندان و فعالان ایرانی در نامه‌ای با دلجویی و اعلام همدردی با خانواده سربندی و انتقاد از دو قطبی کاذب ایجاد شده در مورد این پرونده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از این خانواده خواستند تا با اعلام گذشت از ریحانه جباری، چهره رحمانی اسلامی را به نمایش بگذارند.

به گزارش ایلنا، متن این نامه که به امضای ۴۱۵ نفر رسیده است، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ جَزاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِثْلُ‌ها فَمَنْ عَفا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ إِنَّهُ لا یُحِبُّ الظَّالِمینَ(مجادله - ۲) / جزای هر بدی بدیی است همانند آن پس کسی که عفو کند و آشتی ورزد مزدش با خداست، همانا او ستمکاران را دوست ندارد.
خانواده محترم سربندی؛
در روزهایی که خبر احتمال اجرای حکم ریحانه جباری به جامعه رسید، افرادی اگاهانه یا ناآگاهانه تحت تاثیر احساسات یا به منظور سوءاستفاده موجی به راه انداختند و با هیاهوی زیاد و دامن زدن به دو قطبی کاذب این پرونده، از یک طرف اذهان مردم را از واقعیات منحرف ساختند و از طرف دیگر مانع از رسیدن صدای افکار عمومی و وجدان عمومی جامعه به شما شدند و با قضاوت‌های عجولانه٬ زخمهای عمیقی بر روح و روان خانواده شما وارد ساختند.
و اما واقع مطلب این است که ما از طریق فضای مجازی به طور دقیق این پرونده را پیگیری می‌کردیم و باید بگوییم در این فضا بر خلاف ظاهر گمراه کننده اش٬ تنها دو قطبی دروغینی که توسط اقلیتی دنبال و منتشر شده٬ بازتاب ندارد. بلکه جمعیت کم هیاهویی نیز در این عرصه معتقدند که ظلمی بزرگ بر خانواده شما رفته و شما دوبار قربانی شده‌اید. یک بار پدر و سرپرست خانواده را از دست رفته دیدید و حال نیز آبروی خود را که در اسلام حرمت آن برابر با خون انسان است در حال قربانی شدن توسط افراد ناآگاه یا منفعت طلب می‌بینید.
خانواده محترم سربندی٬ آنچه در بالا از نظر گذشت تنها سطری از هزاران سطر است که می‌خواستیم برای دلجویی و همدردی با شما بنویسیم که البته متاسفانه در این نامه نمی‌گنجد. با ذکر این مقدمه٬ ما دانشجویان، دانش آموختگان، هنرمندان و فعالان ایرانی امضا کننده این نامه، بر این هستیم که ضمن اعلام همدردی با شما خانواده محترم، از شما بخواهیم که با عطوفت و بخشش از گناه ریحانه بگذرید و چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان دهید.
خانواده بزرگوار سربندی٬ خداوند منان این حق را به شما داده است که به جزای نفسی که آن را به ظلم به قتل رسانیده‌اند نفسی را قربانی کنید؛ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِصَاصُ فِی الْقَتْلَى(بقره - ١٧٨) اما خداوند رحمان و غفار بلافاصله یادآوری می‌کند که اگر صاحبان دم از خون قاتل بگذرند به خیر نزدیک‌تر است٬ تا آنجا که در ادامه میفرماید که اگر چنین کنند ذات اقدس الله تعالی آن گذشت را به عنوان کفاره گناهان ایشان در نظر می‌گیرد: فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ کَفَّارَةٌ لَّهُ(مائده - ۴۵)
امیدواریم بخشش شما در پایان مهلت مقرر هدیه‌ای باشد جهت شادی روح مرحوم سربندی و التیامی باشد برای انبوه زخم‌ها و دردهای شما و نیز الگویی شود برای جامعه ای که بیش از هر وقت دیگر تشنه گذشت و عفو و بخشش است.
خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلینَ(توبه - ۴۳) / عفو را پیشه کن و به نیکی فرمان ده و از جاهلان اعراض کن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز