خبرگزاری کار ایران

سرپرست منطقه آزاد قشم :

قاچاق کالا تنها از مناطق آزاد انجام نمی‌شود

کد خبر : ۲۵۶۷۹۰

سرپرست منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قاچاق کالا تنها از مناطق آزاد انجام نمی‌شود، گفت: در مناطق آزاد بحث قاچاق سوخت مطرح بود که با با این موضوع مبارزه شد و الان به حداقل رسیده است.

به گزارش  خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر شعبانی فرد‌جهرمی در حاشیه برنامه امضای تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک بین سازمان غذا و دارو و سازمان منطقه آزاد قشم،گفت: با توجه به اراده‌ دولت و آقای ترکان در منطقه آزاد تلاش شده تا این مناطق نیز به وظایف اصلی خود بپردازند.

وی گفت: به همین منظور و براساس ماده 112 قانون اساسی تلاش شده در حوزه دارو و غذا گروه سلامت‌محوری که امروز مورد تاکید قرار گرفت، تلاش‌هایی برای کنترل  غذا و دارو مواد صورت دهد.

سرپرست منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه در این روند اصل را بر سلامت مردم گذاشته‌ایم، گفت: نکته‌ای که باید در این موضوع مورد تاکید قرار بگیرد این است که قاچاق کالا تنها از مناطق آزاد انجام نمی‌شود. ما کالاهایی را داریم که توسط مسافر وارد می‌شود یا کالاهایی که در انبارها وجود دارد از طریق منطقه آزاد وارد کشور نمی‌شود در منطقه آزاد قشم کالاهایی مانند لباس و وسایل الکترونیکی و وسایلی مانند پتو در لیست قاچاق وجود دارد که از قسمت‌های مختلفی در مناطق آزاد وارد می‌شود.

شعبانی‌فر با تاکید بر اینکه مناطق آزاد مظلوم واقع شده اند گفت: باید تاکید کنم که در مناطق آزاد چیزی به عنوان قاچاق شناخته نمی‌شود چرا که مناطق آزاد شکل گرفتند که کالا وارد شود. جایی محصولات با عنوان قاچاق شناخته می‌شوند که وارد سرزمین اصلی شوند. ورود کالا به سرزمین اصلی باید توسط گمرک و مراکز مبارزه با قاچاق کالا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قوانینی که درباره تسهیل تجارت و تولید تصویب شده و سوءاستفاده برخی افراد از این قانون در مناطق آزاد گفت: دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و قوه قضائیه به موضوع قاچاق کالا رسیدگی می‌کنند. در مناطق آزاد بیشترین بحث قاچاقی که مطرح شد بحث قاچاق سوخت بود که با اراده‌ای که در کشور ایجاد شد و  همچنین اقدامات شورای تامین استان، در هفته‌های گذشته با این موضوع مبارزه شد و الان به حداقل رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز