خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

کار‌شناس میراث فرهنگی هنوز نتوانسته وارد «کاخ ورسای ایران» شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۴۳

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، در مورد آخرین وضعیت بررسی و ثبت خانه موسوم به «کاخ ورسای ایران» گفت: هنوز مجوزی برای ورود کار‌شناس میراث فرهنگی به درون بنا صادر نشده است.

سپیده سیروس‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت بررسی کاخ ورسای ایران گفت: از آنجا که نگهبان این ساختمان اجازه ورود به داخل بنا را به کار‌شناس میراث فرهنگی نمی‌دهد، درخواست حکم قضایی برای ورود به ساختمان را کرده‌ایم، اما هنوز هیچ حکم قضایی برای ورود کار‌شناس سازمان میراث فرهنگی به این بنا صادر نشده است و هنوز منتظریم تا بتوانیم از نزدیک این بنا را بررسی و در جهت ثبت ملی آن اقدام کنیم.

معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، افزود: سرنوشت این بنا مشخص نیست، اما می‌دانیم که در حال حاضر ساخت و سازی در این بنا انجام نمی‌شود و گمان می‌کنیم هنوز مجوزی هم برای ساخت و ساز صادر نشده است.

وی در مورد درختانی که در محوطه این بنا قرار داشته است، توضیح داد: عکس‌های هوایی نشان می‌دهد که درختانی در محوطه این بنا بوده که اکنون دیگر وجود ندارد، اما مشخص نیست این درختان در زمان تولیت کدام دستگاه دولتی یا مالک خصوصی قطع شده‌اند.

آزمایشات بر روی اسکلت هفت هزار ساله هنوز ادامه دارد

همچنین در ادامه سیروس‌نیا در مورد اسکلت هفت هزار ساله کشف شده در تهران اظهار کرد: هنوز بررسی‌های آزمایشگاهی بر روی این اسکلت ادامه دارد و فعلا این اسکلت برای عموم نمایش گذاشته نمی‌شود.

وی ادامه داد: اما ممکن است که در آینده این اسکلت هفت هزار ساله به یک موزه انتقال پیدا کند یا در محل کشف از آن نگهداری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز