خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

امکان حذف کامل کالای قاچاق مقدور نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۶۶

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم به هدف حذف کامل کالای قاچاق برسیم، گفت: تلاش ما این است که با استفاده از کد رهگیری و نرم‌افزار مربوط به آن به مردم در تشخیص کالای اصلی کمک کنیم.

رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه نیمی از محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در کشور قاچاق است، درباره نظارت بر مراکز فروش رسمی این محصولات گفت: نکته‌ای که باید بر آن تاکید کنم، این است که ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم به هدف نهایی خود که حذف کامل قاچاق و تقلب است، برسیم و این امکان برای ما فراهم نیست.

وی افزود: ما تلاش خود را می‌کنیم و یکی از اقداماتی که فکر می‌کنیم، موثر خواهد بود؛ بحث رهگیری و اصالت فرآورده‌های سلامت است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این طرح آغاز شده و برای دارو نیز کاربرد دارد و امیدواریم که در سال ۹۴ تمام فرآورده‌های سلامت به این طرح بپوندند.

دیناروند تاکید کرد: با این طرح مردم می‌توانند؛ فرآورده‌هایی که در بازار است را رهگیری کنند تا بدانند؛ که به صورت رسمی وارد کشور شده‌اند یا تقلبی هستند.

وی گفت: نرم‌افزار این طرح نیز آماده شده و مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه کد رهگیری محصولات را پیگیری کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره متضرر شدن مردم از مصرف محصولات بی‌کیفیت و اینکه چه کسی پاسخگوی افراد خواهد بود، گفت: ما هیچ فراورده‌ای که خطرناک باشد و سبب شود؛ مردم جانشان به خطر بیافتد، نداریم.

وی افزود: فرآورده‌های بی‌کیفیت در حقیقت محصولاتی هستند که مراحل دقیق کنترل کیفیت درباره آن‌ها رعایت نشده است، به همین دلیل از بازار جمع آوری می‌شوند.

دیناروند در پاسخ به اینکه این محصولات مربوط به کارخانه‌های رسمی هستند یا در مراکز زیرپله‌ای تولید می‌شوند، گفت: این محصولات عمدتا برای شرکت‌های رسمی ما هستند.

وی درباره نقش مسئولین فنی در کنترل مواد و محصولات تولیدی، گفت: بالاخره با تمام کنترل‌هایی که صورت گرفته، این  نوع محصولات وارد بازار شده است و ما بعد از این مرحله، متوجه می‌شویم که این محصولات ایراد دارد و به همین دلیل  دستور جمع آوری آنها از بازار صادر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز