خبرگزاری کار ایران

وزیرعلوم در هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران:

ساماندهی دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی مهمترین پشتیبانی دولت از دانشگاه تهران است

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۰۷۶

وزیر علوم گفت: امیدوارم برگزاری هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران بهانه‌ای برای اتمام طرح ساماندهی دو دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه تهران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرهادی در مراسم هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران که  در دانشکده ادبیات وعلوم انسانی این دانشگاه برگزاری شد گفت: از آغاز فعالیت دانشگاه تهران تا کنون همواره افراد شایسته و شخصیت‌های برجسته‌ای مانند جلال‌الدین همایی مهدی آذر، محمد قریب، فروزان، حسابی، دهخدا، محمد معین، شهید چمران٬ شهیدمفتح شهید علی محمدی ، محمدابراهیم باستانی ، تحصیل و تدریس در این دانشگاه پرداختند.

وی افزود: دانشگاه تهران به دلیل برخورداری از معیارهای ویژه‌ای مانند پیشینه، حضور اساتید و دانشجویان ممتاز فعالیت های ملی و بین‌المللی و جامعیت رشته‌ها همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است به گونه‌ای که در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها و سایر سازمان ها و مراکز آموزشی متصل به آموزش عالی برتر بوده و صاحب تعابیری چون نماد آموزش عالی ، دانشگاه مادر و دانشگاه ایران شده است.

وزیر علوم ادامه داد: سیاست کلی نظام در عرصه علم و فناوری که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و همچنین سند چشم‌انداز بیست ساله نظام و برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای بهبود علم ، سطح انتظارات را از دانشگاه های کشور بالاخص دانشگاه تهران و علوم پزشکی بالا برده است و این دانشگاه‌ها باید به حل مشکلات کشور همت بگمارند که البته این موضوع حمایت نهادهای بالادستی را می‌طلبد .

فرهادی ضمن تبریک به مناسبت هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران  اظهار امیدواری کرد که برگزاری این برنامه بهانه‌ای برای اتمام طرح ساماندهی دو دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه تهران باشد.

وی تصریح کرد: از این رهگذار تنگناها برطرف خواهد شد و این طرح می‌تواند مهمترین پشتیبانی دولت از دانشگاه تهران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز