خبرگزاری کار ایران

برخی داروها عوارض شدیدی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۱۸۴

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو، گفت: هر دارویی فارغ از اینکه چه دارویی است، دارای تاثیرهای جانبی است برخی از داروها عوارض شدیدتر و برخی عوارض کمتری دارند.

 

به گزارش ایلنا، فاطمه سلیمانی افزود: زمانی که بیمار به پزشکی مراجعه می کند او با ارزیابی عوارضی که دارو برای بیمار به وجود می آورد و مشکلاتی که بیماری برای مراجعه کننده در پی آورده، اقدام به تجویز داروی مناسب می کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت پشت این تشخیص و تجویز دانشی وجود دارد که بیمار به دلیل عدم داشتن آن نمی تواند دست به تجویز و مصرف دارو برای خود بزند با توجه به این که از عوارض و مشکلاتی که بیماری برای درمان ایجاد کرده است باخبر نیستیم به طور قطع بدن خود را بیش تر دچار عارضه و ناراحتی خواهیم کرد که ممکن است در کوتاه مدت متوجه این موضوع نشویم و سال ها بعد از آن آگاهی پیدا کنیم.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هر دارویی برای مقابله با یک روند ایجاد بیماری تجویز می شود گفت: اگر بیماری عفونی و یک میکرو ارگانیسم خارجی باشد به طور طبیعی یا دارو برای مقابله با آن عامل بیماری زا و از بین بردنش یا دارو های دیگری برای کنترل شرایط و علائمی که ایجاد بیماری کرده تجویز می شود.

سلیمانی در پایان افزود: هر دارویی مدت زمان اثر مشخصی دارد و دریک زمان به پیک اثر خود می رسد و دریک زمان به پیک اثر خود می رسد و دریک زمان تاثیر آن با توجه به دزی که تجویز شد است تمام می شود و باید داروی بعدی مصرف شود دلیل تعیین دوزهای متفاوت نیز با توجه به نوع بیماری افراد، رسیدن به حداکثر اثری است که از دارو انتظار می رود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز