خبرگزاری کار ایران

استقرار ۶۵۰ چادر سلامت در معابر پرتردد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۵۴۲

رئیس سازمان داوطلبان از استقرار داوطلبان و مروجین سلامت و مهرورزی به منظور ارائه آموزش های جلوگیری از رفتارهای پرخطر به جوانان و نوجوانان در استفاده از مواد محترقه خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرحناز رافع افزود: این گروه های داوطلب ۱۰ روز قبل از چهارشنبه آخر سال در معابر پرتردد شهرها مستقر می شوند تا با استقرار آنان طرح مروجین مهرورزی به صورت رسمی و همزمان با ایام پایانی سال و نزدیک شدن به مراسم چهارشنبه پایانی سال آغاز شود.

وی با اشاره به برپایی چادرهای سلامت در میادین، اماکن و معابر پرتردد شهرهای سراسر کشور ادامه داد: داوطلبان این سازمان در اجرای این طرح مهرورزانه در ۶۵۰ چادر و پایگاه سلامت مستقر می شوند تا با اطلاع رسانی مناسب مخاطرات استفاده از مواد منفجره و محترقه را به جوانان، نوجوانان و والدین آنها آموزش دهند.

رافع هدف از برگزاری این طرح را آگاه سازی داوطلبانه و ارتقا سطح آگاهی و دانش عمومی شهروندان و مسئولان مراکز آموزشی درخصوص حوادث غیر قابل جبران استفاده از مواد محترقه و آتش زا، پیشگیری از ایجاد حادثه و خسارات و ایجاد حس امنیت و کوشش در جهت تامین سلامت جامعه عنوان کرد.

وی در بیان ضرورت اجرای این طرح گفت: مراسم چهارشنبه آخر سال در جامعه ما نیازمند یک مهندسی فرهنگی است. بنابراین زمانی که چند روز قبل از  آن، شهروندان در سطح شهر با نمادهای فرهنگی حاوی پیام هایی مواجه شوند که صدمات ناشی از کج رفتاری ها و بی هنجاری ها در این مراسم را نشان می دهد، فرهنگ رفتارهای صحیح در این مراسم در اذهان شهروندان جامعه نهادینه می شود و یک منبع کنترل درونی ، اجازه کج رفتاری ها در فضاهای عمومی را به آنها نمی دهد.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: این طرح سال گذشته نیز به اجرا درآمد و موجب کاهش قابل توجه آمار تلفات و حوادث ناشی از سوانح سوختگی بر اثر رفتارهای پرخطر روزهای پایانی سال شد و پیش بینی شده است با اجرای این طرح امسال نیز میزان بهره وران به بیش از یکصد هزار تن برسد.

رافع، اطلاع رسانی و تهیه بسته های فرهنگی، بهره گیری گسترده از ظرفیت های تبلیغاتی شهرها، برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی در معابر و مراکز پر تردد و حادثه ساز شهری، ارائه خدمات مشاوره ای به منظور آگاهی بخشی به مخاطبان در خصوص سوء آثار مواد منفجره غیراستاندارد و صدمات جانی و مالی از  ۱۰ روز پیش از چهارشنبه سوری را به عنوان خدمات ارائه شده در طرح مروجین مهرورزی برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا سال جاری نیز با اجرای طرح مروجین مهرورزی در سراسر کشور، شاهد کاهش قابل توجه آمار ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال باشیم و  نگرانی هر ساله پیش از رسیدن به چهارشنبه پایان سال، تکرار نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز