خبرگزاری کار ایران

کشف اشیای دوره ساسانی از قاچاقچیان عتیقه

کد خبر : ۲۵۷۶۴۵

با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم استان اصفهان اعضای باند سه نفره قاچاق عتیقه دستگیر و در بازرسی از آنها اشیایی متعلق به دوره ساسانیان توقیف شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم  اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر انجام حفاری های غیر مجاز در یکی از روستاهای این شهرستان بلافاصله ماموران به همراه عوامل اداره میراث فرهنگی به محل اعزام شدند.

سرهنگ "محمد هادی صادقی" با بیان اینکه منطقه وسیعی از یک تپه کوچک و اطراف آن در این روستا حفاری شده بود گفت: با اقدامات ویژه پلیسی یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه خودروی پیکان توقیف و سه نفر از اعضای یک باند قاچاق عتیقه دستگیر شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهمان که همگی غیر بومی و اهل استان های همجوار هستند با اعتراف صریح به فعالیت در زمینه قاچاق اشیای عتیقه و زیرخاکی همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم به کشف یک عدد چراغ پیسوز سفالی و یک تکه از یک عدد کوزه سفالی در بازرسی از متهمان دستگیر شده اشاره کرد و گفت: برابر اعلام کارشناس اداره میراث فرهنگی اشیای کشف شده متعلق به دوران ساسانیان و اوایل اسلام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز