خبرگزاری کار ایران

در شورای عالی استان ها مطرح شد؛

ریزگردها؛ آغازی برای سونامی سرطان در خوزستان

کد خبر : ۲۵۷۸۶۰

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: ریزگردها در چند هفته اخیر هزاران خوزستانی را روانه بیمارستان‌ها کرده است که این دلیلی برای بروز سونامی سرطان در آینده است.

به گزارش ایلنا، سیف ا... پدین نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها در نطق پیش از  دستور چهاردهمین اجلاس شورای عالی استانها گفت: متأسفانه ساکنین استان خوزستان  چند سالی است که میزبان میهمانی ناخواسته به نام ریزگردها هستند که ادامه حیات را برای آنها دشوار کرده است.

وی افزود: چند هفته میزان آلودگی و ریزگردها در استان خوزستان 66 برابر حد مجاز بود که کارشناسان محیط زیست و مراکز مربوطه طی بررسی‌های کارشناسی شده منشاء این ریزگردها را علاوه بر بیابان‌های همسایه خشک شدن تالاب‌های مهم خوزستان مطرح کردند.

 پدین دیگر دلایل بروز ریز گردها در این استان را انتقال آب غیر کارشناسی شده به جهت تأمین آب برای زیباسازی، تأمین نیاز کشاورزی استان‌های مرکزی، استخراج نفت و گاز از تالاب‌های استان و همچنین خشکسالی چند سال اخیر دانست.

به گفته وی ریزگردها در چند هفته گذشته هزاران خوزستانی را روانه بیمارستان‌ها کرده است و بدتر از آن ایجاد استرس و دلهره از ادامه این بحران در بین مردم است که دلیلی برای بروز سونامی سرطان در آینده است که حل این معضل عزم جدی می طلبد.

پدین با بیان اینکه مردم استان خوزستان خاک در حلقوم خود را تحمل و به آینده ای روشن امیدوارند، گفت: اختصاص بودجه مبارزه با ریزگردها از سوی مجلس شورای اسلامی مردم خوزستان را شادمان کرده است. باید از مجمع نمایندگان استان خوزستان و نمایندگان خانه ملت برای این موضوع تشکر کنم.

وی تصریح کرد: امروز مردم  استان های خوزستان، ایلام، کردستان و بوشهر از نمایندگان خود متشکر هستند که اتحاد لازم در تسریع بودجه مبارزه با ریزگردها را داشتند. وکلای ملت باید بدانند که قلب تپنده ایران یعنی خوزستان ولایت‌مدار بیمار است و در صورت عدم درمان مناسب دچار ایست کامل می‌شود.

 پدین تاکید کرد: مشکلات خوزستان تنها مختص ریزگردها نیست بلکه جاده‌های نامناسب علی‌رغم ترافیک سنگین به جهت وجود صنایع بزرگ نفت، گاز، پتروشیمی و همچنین بندر امام خمینی که یکی از مهمترین بنادر جهان است اما محرومیت شهرهای آبادان و اندیکا از داشتن گاز شهری بحثی دردآور است.


بنابر گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی استان ها وی در پایان تاکید کرد: حال انتظار داریم مردم خوزستان که عشق به نظام و پایبندی به هیئت مقام معظم رهبری را به اثبات رسانیده اند آنها هم صداقت در خدمت‌رسانی به مردم شریف خوزستان و رفع قسمتی از مشکلات را به اثبات برسانند.

متاسفانه چندین ماه است که وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدام به خرید ذرت کرده است اما تا به حال از پرداخت مطالبات کشاورزان سر باز زده است.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: به نیکی می دانیم این تنها منبع در آمد بخش عظیمی از جامعه می باشد. تا چه زمانی باید کشاورزان عزیز چشم انتظار پرداخت مطالبات خود باشند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز