خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تالیف کتاب‌های درسی آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

تولید فیلم تدریس کتاب ریاضی برای معلمان/ دسترسی به فایل کتب درسی پیش از چاپ و توزیع

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۹۳۱

مدیرکل تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ کتابهای پایه پنجم و نهم جدیدالتالیف خواهندبود.

محمود امانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در سال ۹۳ کتاب‌های پایه چهارم و هشتم جدیدالتالیف بودند، اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نیز به دنبال تغییر کتاب‌های قبلی هستیم، بطوریکه کتابهای پایه پنجم و نهم جدیدالتالیف خواهند بود.

وی افزود: همچنین دو کتاب دینی و علوم تجربی در پایه چهارم که به صورت آزمایشی تدریس می‌شدند، برای سال آینده جدیدالتالیف خواهند بود.

امانی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان پژوهش سیاست بسته آموزشی را در کنار کتاب درسی دنبال می‌کند که در این راستا فیلم و سی‌دی‌های آموزشی را در قالب بسته‌های آموزشی به بازار عرضه خواهیم کرد. در حال حاضر فیلم آموزشی پایه اول و دوم دبستان به نام «وروجک‌ها» برای دانش‌آموز در دست تهیه است که این فیلم در مرکز پخش مدرسه،  قابلیت توزیع دارد.

مدیرکل تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر فیلم‌های روش تدریس معلمان را در دست تولید داریم که بر این اساس روش تدریس کتاب ریاضی پایه‌های اول، دوم، سوم و چهارم و ششم ابتدایی و همچنین پایه‌های هفتم و هشتم نیز تولید می‌شود که این فیلم‌ها تدریس صفحه به صفحه کتاب را برای معلمان در دسترس قرار داده است.

وی از رونمایی رسمی مرکز پخش مدرسه در هفته پیش رو خبر داد و گفت: کار دیگری که در سازمان پژوهش در حال انجام است، راه‌اندازی یک سیستم توزیع مواد آموزشی به نام پخش مدرسه است که تمام اقلام تولیدی سازمان پژوهش اعم از فیلم‌ها، نرم افزار‌ها، کتابهای آموزشی به علاوه تولید آنچه که مورد تایید سازمان قرار می‌گیرد،  در فرآیند کتاب‌های آموزشی نیز شرکت داده می‌شوند.

امانی از توزیع کتابهای درسی در شهریور ماه خبر داد و گفت: پخش کتب درسی بین استانهای دور و نزدیک با هم متفاوت است، به طوری که پخش کتاب‌ها به استانهای دور‌تر، زود‌تر از سایر استان‌ها آغاز می‌شود تا مشکلی در دسترسی دانش آموزان به کتاب‌ها وجود نداشته باشد.

مدیرکل تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: فایل تمام کتب درسی پیش از اینکه چاپ و توزیع شوند، از طریق وب سایت دفتر نشر و مواد آموزشی به آدرس http: //www. chap. sch. ir/ قابلیت دانلود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز