خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

شهدا را به دانشجویان بشناسانیم

کد خبر : ۲۵۸۳۱۸

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یکی از شادترین مجالس در کشور باید مجالس بزرگداشت مقام شهدا باشد، اظهار داشت: هیچ دلیلی ندارد که اینگونه مراسمات با حزن و اندوه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاضی‌زاده هاشمی در  مراسم اختتامیه کنگره شهدای دانشجو با اشاره به اینکه در حال حاضر همراهی و وحدت بین تشکل‌ها ایجاد شده، اظهار داشت: امیدوارم این وحدت عمق بیشتری پیدا کند و همگی در مسیر مقدس دین و دانش در دانشگاه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است، سلیقه من در برگزاری این کنگره با دیگران فرق کند، خاطرنشان کرد: اینگونه کنگره‌ها را می‌توان در سال‌های آتی به نحوه‌های دیگری برگزار کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌های کشور حاکم شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه یکی از شادترین مجالس در کشور باید اینگونه مراسم‌ها و کنگره‌ها باشد تصریح کرد: هیچ دلیلی ندارد که برگزاری بزرگداشت مقام شهدا با حزن و اندوه برگزار شود .

وی ادامه داد: به عنوان عضوی از خانواده شهدای دانشجو می‌گویم که باید این فرهنگ را در جماعات دانشجویی ببریم که البته این موضوع با اینگونه جلسات و کنگره‌ها محقق و حاصل نمی‌شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: واقعاً غصه می‌خوریم که دانشجویان نمی‌شناسند و نمی‌دانند که چه گوهرهایی در اینگونه مراسمات حضور دارند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: برگزاری همایش باید بر جماعت دانشجو اثرگذار باشد، چرا که برجسته‌ترین شهدای جنگ دانشجویان بودند و اینکه ما چقدر توانستیم، آنها را به دانشجویان بشناسانیم، مهم است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: لازم نیست که شهدای دانشجو را مقدس‌گرایی کنیم چرا که این افراد هم مثل بقیه دانشجویان بودند، اما به دین، کشور و ولی فقیه زمان خودشان علاقه‌مند بودند.

وی با اشاره به اینکه حیف است؛ به سادگی چشم جوانان این کشور را بر روی این همه داشته باز نکنیم گفت: بنده به کشورهای مختلفی سفر کردیم و شاهد بودم که از هیچ چیز، همه چیز ساخته بودند و ما باید نگاه کنیم که با این همه افتخار در دانشگاه‌ها چند موزه داریم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده‌اند که حرکت در مسیر شهدا و برگزاری این مجالس بسیار با ارزش است و حتماً تبیین نقش شهدا در عزت کشور یکی از پر افتخارترین موضوعاتی است که نصیب انسان می‌شود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز