خبرگزاری کار ایران

کلنگ طرح جامع سبز سازی مدارس کشور زده شد

کد خبر : ۲۵۸۳۳۵

برای اولین بار کلنگ طرح سبز سازی مدارس کشور به صورت پایلوت در یکی از مدارس استان تهران با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست زده شد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست، معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش ناحیه 2 وزارت آموزش و پرورش و مدیر عامل شرکت ایران کیش کلنگ سبز سازی مدرسه فضیلت در منطقه جنوب شهر تهران که در دو شیفت صبح و بعداز ظهر با 700 دانش آموز فعال است ؛ زده شد.
 
در این مراسم درختی هم به مناسبت هفته درختکاری توسط معاون سازمان حفاظت محیط زیست و معاون وزارت آموزش و پژوهش در مدرسه فضیلت کاشته شد.
 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با اشاره به حمایت شرکت ایران کیش برای سبز سازی مدرسه فضیلت گفت: تمام شرایط زیست محیطی در این مدرسه اعمال شود.
 
مهناز مظاهری با بیان اینکه از انرژی خورشیدی برای انرژی این مدرسه استفاده خواهد شد، افزود: تفکیک زباله به منظور بازیافت در مدرسه انجام می شود.
 
وی استفاده از لامپ های کم مصرف، سیستم تهویه مناسب ، مدیریت آب و استفاده از شیرهای مناسب را از دیگر شرایط  زیست محیطی این مدرسه عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش های زیست محیطی به دانش آموزان داده می شود تا به صورت علمی و پژوهشی اقدامات زیست محیطی را در منازل خود اعمال کنند بدین ترتیب فرهنگ محیط زیستی وارد خانه دانش آموزان می شود.
 
مظاهری یادآور شد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش سبز سازی مدارس به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می شود.
 
گفتنی است، شرکت ایران کیش حامی مالی طرح سبز سازی مدرسه فضیلت است که به جای چاپ تقویم و هدیه عید برای سبز سازی این مدرسه سرمایه گذاری کرده است.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز