خبرگزاری کار ایران

رقابت دانش آموزان مخترع و پژوهشگر در مسابقات سلام کاپ

کد خبر : ۲۵۸۳۷۵

چهارمین دوره مسابقات کشوری دانش آموزی «سلام کاپ» با میزبانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ به گفته اویس رستمی، دبیر برگزاری این رقابت‌ها، «سلام کاپ» جشنواره اى است متشکل از دو بخش دستاوردهای علمی و مسابقات پژوهشی که هر ساله با هدف تقویت و توسعه روحیه تحقیق و پژوهش در سطح دانش آموزی سراسر کشور برگزار می‌شود.

در بخش دستاوردهای علمی این جشنواره اختراعات، اکتشافات و مقالات در ۱۱ بخش، برق و الکترونیک، علوم انسانی، مکانیک، هنر و عکاسی، ادبیات و زبان فارسی، ریاضی، شیمی، فیزیک و اخترفیزیک، پزشکی و علوم زیستی، کامپیو‌تر و معماری به رقابت پرداختند.

در بخش مسابقات، سازه‌های دانش آموزان در حوزه‌های مسابقات رباتیک، هوافضا، آی تی، ماشین‌های شیمیایی و سازه‌های ماکارونی به رقابت پرداختند.

این جشنواره هر ساله در یکی از دانشگاه‌های مطرح پایتخت برگزار شده است. اولین دوره این جشنواره در دانشگاه شهید رجایی، دومین دوره در دانشگاه شهید عباسپور و سومین دوره جشنواره سلام کاپ با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و در محل این دانشگاه برگزار شد.

تعداد کل شرکت کنندگان امسال این رقابت‌ها، ۱۳۶۰ نفر بود که ۵۹۲ نفر از شرکت کنندگان دختر و ۷۶۸ نفر پسر بودند. تعداد تیم‌ها ۵۱۸ تیم بود که از ۷۰ مرکز آموزشی از سراسر ایران در ۲۹ رشته مختلف به رقابت پرداختند.

گفتنی‌ است؛ مسابقات دانش آموزی «سلام کاپ» اولین و تنها دارنده گواهی استاندارد انجمن رباتیک از سوى وزارت ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید است.

چهارمین دوره این مسابقات کشورى دانش آموزى روزهاى پنج شنبه ١۴ و جمعه ١۵ اسفند ٩٣ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز