خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

در نوروز به طور ویژه با زمین خواری مقابله می‌کنیم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به افزایش ساخت و ساز و تصرفات غیرقانونی در ایام تعطیلات رسمی اعلام کرد: این یگان در ایام نوروز در حالت آماده باش است و به صورت ویژه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری با زمین خواری مقابله خواهد کرد.

سرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد برنامه‌های یگان حفاظت محیط زیست برای مقابله با زمین خواری و کوه‌خواری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: روز یکشنبه مقام معظم رهبری در مورد این مساله حجت را بر همه تمام کردند، سازمان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان نیز مرتبا با موارد زمین‌خواری و کوه‌خواری در حال مقابله هستند. 

وی ادامه داد: هرساله در ایام نوروز به دلیل تعطیلات ساخت و ساز‌های غیرقانونی افزایش پیدا می‌کند، از همین رو یگان حفاظت محیط زیست، اقدامات و تدابیر ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد. 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست اظهار کرد: تمامی نیروهای ما در سراسر کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ما در حالت آماده باش هستند و به موضوعاتی همچون بحث حفاظت از مناطق حفاظت شده، اطلاع‌رسانی به گردشگران نوروزی برای حفظ محیط زیست در روز طبیعت و دیگر ایام، حفاظت از گونه‌های جانوری و جلوگیری از زمین خواری به صورت ویژه می‌پردازد. 

خیلدار در پاسخ به این سوال که آیا تعداد و تجهیزات نیروی یگان حفاظت محیط زیست برای مقابله با تخلفات زیست محیطی کافی است، اظهار کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در بحث حفاظت از محیط زیست؛ سازمان حفاظت محیط زیست تنها یک دستگاه حاکمیتی است، بنابراین می‌طلبد که تمامی دستگاه‌ها و مردم به این مساله ورود کنند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر در کنار تمامی پاسگاه‌های یگان حفاظت محیط زیست، یک پاسگاه نیروی انتظامی نیز وجود دارد و به ما این امکان را می‌دهد که از ظرفیت پلیس پیشگیری ناجا استفاده کنیم و با توجه به حسن همکاری آنها، تعامل خوبی با یکدیگر داریم.

خیلدار خاطرنشان کرد: با توجه به نظر مقام معظم رهبری که فرمودند؛ تخلفات محیط زیستی را باید به عنوان جرم نگاه کرد، ابلاغ شده است که کلیه عوامل نیروهای انتظامی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف، سوءاستفاده و یا وجود حمایت‌هایی از برخی تخلفات به ما اطلاع داده تا به سرعت موضوع پیگیری شود.

کد خبر : ۲۵۹۱۳۳